شروع به کار استفاده از ریسه‌های ال ای دی برای خانه شما

شروع به کار استفاده از ریسه‌های ال ای دی برای خانه شما

شروع به کار استفاده از ریسه‌های ال ای دی برای خانه شما

به طور کلی، ریسه‌های ال ای دی برای خانه شما، نوع جدیدی از فناوری‌های حوزه روشنایی می‌باشند که در سال‌های اخیر در بازار ابزارهای روشنایی ظهور یافته‌اند. امروزه، با توجه به توسعه گسترده شکل گرفته در فناوری‌ ال ای دی، این فناوری‌ از قابلیت‌ کاربرد بسیار وسیعی برخوردار گشته و با هدف تامین روشنایی و نور با کیفیت در کاربردهای روشنایی عمومی، بسیار مورد توجه می‌باشد. آنچه که در این مقاله مدنظر قرار گرفته است، تشریح دقیق و کامل ماهیت روشنایی ریسه‌های ال ای دی نواری و همچنین نحوه استفاده از آن می‌باشد. پیشنهاد می‌کنیم ما را در ادامه مطلب همراهی نمایید.

تعریف روشنایی ریسه‌های ال ای دی نواری

ریسه‌های ال ای دی برای خانه شما،  یک آرایه خطی از تراشه های  ال ای دی می‌باشند که بر روی یک برد مدار الکتریکی باریک و بلند نصب شده اند. برد مدار چاپی، معمولا انعطاف‌پذیر بوده و نوارهای ال ای دی معمولا در حلقه‌های زیرین ریسه‌های ال ای دی قرار می‌گیرند.

لازم به توضیح است که  برد مدار الکتریکی این ریسه‌ها،  به طور تقریبی،  ۱۰ میلی متر (کمتر از ۱/۲ اینچ) عرض داشته و از نظر طولی نیز به طور معمول،  ۵ متر (۱۶٫۴ فوت) یا بیشتر می‌باشد.  اکثر ریسه های ال ای دی نواری را می‌توان با استفاده از یک قیچی معمولی در اندازه و طول‌های مختلفی برش داد و همین قابلیت، انعطاف پذیری این ریسه‌ها را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

خوب است بدانید که در پشت نوار ال ای دی، یک چسب دو طرفه تعبیه شده است که از طریق آن، شما می‌توانید نوار ال ای دی را روی هر سطحی چسبانده و نصب نمایید.

یک ریسه‌ ال ای دی نواری چه نوع نوری ساطع می‌کند؟

لازم به ذکر است که نوع نوری که یک ریسه‌ ال ای دی نواری ساطع می‌کند، به نوع ال ای دی  نصب شده بر روی ریسه‌های ال ای دی نواری، بستگی دارد. امروزه طیف گسترده ای از ال ای دی های سفید و رنگی در دسترس می‌باشند. ال ای دی‌های سفید، می‌توانند نوری به شکل سفید گرم (به عنوان مثال ۲۷۰۰K) که درخششی مایل به زرد، گرم و راحت، می‌باشد، تا سفید سرد(به عنوان مثال ۶۵۰۰K) که نور آبی روشن تر و  نزدیک‌تر به نور طبیعی روز می‌باشد، را فراهم کرده و ارائه دهند.

بیشتر بخوانید
بررسی مزایا و معایب ریسه ال ای دی شاخه ای

برخی از ال ای دی ها، از جمله ریسه‌های ال ای دی لوپلایت،  قابلیت انتشار چندین رنگ را داشته و در این ال ای دی‌ها، کاربر با استفاده از کنترلر الکتریکی تخصصی، می‌تواند طیف رنگی مورد دلخواه خود را ایجاد نماید. علاوه بر این، تولیدکنندگان برخی از ریسه های این مجموعه، هر دو رنگ سفید گرم و سفید سرد را در کنار هم قرار داده و بدین ترتیب، به کاربران این امکان را می دهند که تنها با استفاده از ریسه‌های ال ای دی نواری، به یک محدوده رنگی بین سفید گرم و سفید سرد دست یابند.

یک ریسه‌ ال ای دی نواری به چه میزان می‌تواند نور ساطع کند؟

لازم به توضیح است که عوامل مختلفی بر روشنایی ریسه‌های ال ای دی نواری تأثیر می‌گذارند و این تاثیرگذاری بسته به عوامل مختلفی از جمله نوع طراحی و کیفیت ریسه ال ای دی، متفاوت می‌باشد.  یک ریسه ال ای دی نواری می‌تواند تا ۳۰۰ لومن یا تا ۲۰۰۰ لومن در متر، نور ساطع نماید که تقریبا معادل مقدار نوری است که یک لوله فلورسنت استاندارد ۱٫۲ متری (۴ فوت) ۴۰ واتی از خود ساطع می‌کند. البته نکته ای که در مقایسه ریسه های ال ای دی و لوله فلورسنت  باید در نظر داشت این است که ریسه‌های ال ای دی نواری ممکن است روشن تر از لوله‌های فلورسنت به نظر آیند، زیرا یک ریسه ال ای دی نواری، نور را در زاویه ۱۲۰ درجه ساطع می‌کند، در حالی که یک لوله فلورسنت،  نور را در همه جهات ساطع کرده و همین ویژگی موجب می‌شود که ریسه‌های ال ای دی نواری روشن‌تر به نظر آیند.

بیشتر بخوانید
بزرگترین شرکت تولید کننده ریسه در ایران

ملزومات مورد نیاز جهت روشن ساختن ریسه‌های ال ای دی نواری

  1. واحد منبع تغذیه

همانند اکثر وسایل الکترونیکی مدرن همچون رایانه های لپ تاپ و تبلت، ریسه‌های ال ای دی نیز جهت کار کردن از جریان مستقیم برق استفاده می‌کنند.لازم به ذکر است که اکثر ریسه‌های ال ای دی نواری، در ولتاژ‌های ۱۲ و ۲۴ ولت ساختاربندی شده‌اند و از طرفی، شبکه برق با جریان متناوب (AC) کار می کند و بنابراین، تهیه یک واحد منبع تغذیه که بتواند  سیگنال ۱۲۰ ولت یا ۲۴۰ ولت AC را به ۱۲ ولت DC یا ۲۴ ولت DC تبدیل سازد، ضروری می‌باشد. در نظر داشته باشید که اکثر واحدهای منبع تغذیه ریسه‌های ال ای دی نواری ممکن است برای شما آشنا به نظر می‌آیند، چرا که مشابه با منابع تغذیه‌ای که برای رایانه‌های لپ تاپ استفاده می‌کنید، می‌باشند.

  1. اتصالات سیم

جهت اتصال واحد منبع تغذیه به ریسه‌های ال ای دی نواری، به ابزار مشخصی، نیاز می‌باشد. این کار، معمولا با یک کانکتور انجام می‌شود. به این صورت که در یک انتهای کانکتور، ریسه‌های ال ای دی نواری متصل شده و در انتهای دیگر آن واحد منبع تغذیه قرار می‌گیرد.

در ادامه به برخی دیگر از ملزومات مورد نیاز اشاره می‌شود:

  • در صورتی که قصد دارید چندین بخش از نوار ال ای دی را با برش دادن آن‌ها به قطعات و طول‌های کوچک‌تر اجرا نمایید، در این صورت، برای اتصال این قطعات به یکدیگر، به اتصال دهنده ها و سیم‌های اضافی نیاز خواهید داشت. پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که در زمینه لحیم‌کاری از تجربه کافی برخوردار می‌باشید، می‌توانید به این روش، بخش‌های نوار ال ای دی را به یکدیگر متصل سازید.
  • پایه یا اکستروژن آلومینیومی که می‌تواند در کاهش گرما، موثر عمل نماید.
  • یک پوشش پخش کننده پلاستیکی
  • یک کنترلر یا دیمر نوار LED
بیشتر بخوانید
چگونگی نور پردازی در محیط کار( قسمت دوم )

قیمت ریسه‌های ال ای دی نواری

خوب است بدانید که همراستا با توسعه روزافزون فناوری‌های ال ای دی، قیمت آن کاهش می‌یابد. با این حال، قیمت ریسه‌های ال ای دی برای خانه شما ،  بسته به ویژگی‌ها و سطح کیفیت آن می‌تواند بسیار متفاوت باشد. تعداد ال ای دی‌ها (روشنایی بیشتر) و کیفیت مواد مورد استفاده (قابلیت اطمینان بیشتر) در این ریسه‌ها را می‌توان دو عامل اصلی تعیین کننده قیمت یک ریسه‌ ال ای دی نواری به شمار آورد.  به بیانی واضح تر، در صورتی که به دنبال تامین روشنایی بهتر و قابل اعتمادتر می‌باشید، معمولا بایستی هزینه بیشتری را متحمل شوید!

مهمترین موارد استفاده از ریسه‌های ال ای دی برای خانه شما

برخی از بزرگترین مزایای ریسه‌های ال ای دی برای خانه شما ، این است که این ریسه‌ها، انعطاف پذیر بوده و از ولتاژ پایین‌تری استفاده می‌ کنند. این بدان معنی است که متناسب با نوع مکان و اشیای مدنظر، می‌توان هر طول دلخواهی از این ریسه‌ها را مورد استفاده قرار داد. علاوه بر این، در صورت رعایت نکات ایمنی، می‌توان از این ال ای دی‌ها در مجاورت مواد قابل اشتعال همچون پارچه و کاغذ نیز استفاده به عمل آورد. در ادامه، به  برخی از مهمترین کاربردها و موارد استفاده ریسه‌های ال ای دی برای خانه شما ، اشاره می‌شود:

  • وسایل روشنایی سفارشی
  • نورپردازی
  • روشنایی زیر کابینت

بهترین مرکز تولید و عرضه ریسه‌های ال ای دی برای خانه شما

در پایان لازم به یادآوری است که لوپلایت به عنوان یکی از مراکز صاحب نام در تولید ریسه‌های ال ای دی برای خانه شما می‌باشد، که در تامین نیاز بازار به انواع ریسه‌های نواری، نقش مهمی ایفا می‌کند. شما نیز می‌توانید با مراجعه به پشتیبانی ما، با اطمینان خاطری تمام از کیفیت و قیمت محصول، فرایند خرید خود را تکمیل نمایید.

دسته بندی > > > مقالات لوپ لایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست