بررسی و معرفی انواع ال ای دی های نوری smd و مقایسه آنها

بررسی و معرفی انواع ال ای دی های نوری smd و مقایسه آنها

بررسی و معرفی انواع ال ای دی های نوری smd و مقایسه آنها

» معرفی ریسه های ال ای دی نوری smd

مدل ال ای دی نوری smd که امروزه در بازار موجود می باشند عموما بر اساس اعدادی که بیانگر اندازه هستند در نام های ۲۸۳۵ ،۳۵۳۸ ،۳۰۲۰ ،۳۰۳۰ ،۳۵۳۵ ،۳۰۱۴ ،۴۰۱۴ ،۵۰۵۰ ،۵۰۶۰ ، ۵۷۳۰ شناخته می شوند؛ چیپ ال ای دی نیمه رسانا و منبع نوری آن است که از یک سمت به قطب مثبت و سمت مخالف به قطب منفی متصل شده است. در حدفاصل دو سر آن سطح تابشی قرار گرفته است که هر میزان سطح تابشی بزرگ تر باشد چیپ ال ای دی نیز بزرگ تر خواهد بود و در نتیجه از میزان نور بیشتری برخوردار است؛ البته این میزان نور به عوامل دیگری همچون شرکت سازنده ی چیپ نیز بستگی دارد. به عنوان مثال این نتیجه گیری که ال ای دی ۵۷۳۰ در مقایسه با ال ای دی ۵۰۵۰ از نور کمتری برخوردار است، صحیح نیست.

همانطور که قابل مشاهده است، از بین ال ای دی ها بالا، ال ای دی که نسبت به جریان مصرفی مقدار نور بیشتری تولید می کند سایز ۴۰۱۴ می باشد؛ این امر سبب شده است که تولید و مونتاژ این مدل بررسی ال ای دی های شاخه ای افزایش یافته و در مقایسه با قیمت و مصرف انرژی از بازدهی و بهره بیشتری برخوردار باشد.

برخی از مدل های ال ای دی نوری اس ام دی از دو چیپ برخوردار اند و به همین دلیل تولید نور و حرارت در آن ها افزایش می یابد؛ باید این مسئله را نیز در نظر گرفت که چنانچه حرارت ال ای دی برطرف نشود، با افزایش دمای چیپ و جریان به مرور زمان سبب کاهش میزان عمر چیپ می شود که در نهایت منجر به سوختن آن خواهد شد. در تصویر زیر سطح زیرین مدلی از ال ای دی نوری smd  را مشاهده می نمایید که به منظور دفع حرارت به گونه ای طراحی شده است که پایه های با آن با سطح بیشتری با PCB   در تماس باشد.

بیشتر بخوانید
مزایا و معایب ریسه های LED 12 ولتی
ال ای دی نوری SMD
ال ای دی نوری SMD

مدل Power LED از دیگر مدل های ال ای دی نوری اس ام دی می باشد که صرفاً با هدف نورپردازی و دکوراتیو بودن تولید می شوند. این مدل ال ای دی از ./۵ W تا W 250 ساخته می شوند؛ این ال ای دی ها در وات های پایین از جنبه ی ظاهری یا Package   با یکدیگر مشابهت دارند ولی سایز چیپ در آن ها متفاوت است؛ با اطمینان می توان گفت که مدل Power LED با چیپ بزرگ و ساخته شده توسط شرکت های برند و معتبر دارای بیشترین کیفیت، بازدهی، و بهره وری می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست