ویژگی های مهم ریسه های ال ای دی نوری کدامند؟

ویژگی های مهم ریسه های ال ای دی نوری کدامند؟

فهرست محتوا

ویژگی های ریسه ال ای دی نواری

ریسه های ال ای دی نواری از انواع پرطرفدار روشنایی های دکوراتیو و تزئینی به شمار می آیند که در کنار جنبه ی دکوراتیو و تزئینی کاربرد فراوانی نیز دارند؛ به طوری که می توان در بخش های مختلف نورپردازی ساختمان و انواع مختلف سیستم روشنایی از آن ها استفاده نمود؛ ما در این مقاله به بیان ویژگی ها، کاربرد ها و راهنمای نصب ریسه های ال ای دی نواری و معرفی یکی از انواع پرکاربرد آن پرداخته ایم؛ با توجه به  ویژگی های ریسه ال ای دی نواری می توان به کارایی آن ها پی برد، به نحوی که هر کدام از این ریسه ها در هر بخش از سیستم روشنایی با ظاهر و بدنه ی متفاوت و مختلف قابل استفاده خواهد بود؛ به عنوان مثال در نمای بیرونی ساختمان و فضای باز از نوعی از ریسه های LED  نواری استفاده می شود که درجه ی حفاظت آن ها IP65  می باشد؛ در حالی که در سیستم نورپردازی داخل ساختمان نظیر سقف اتاق ها ریسه های LED نواری با درجه حفاظت IP33 به کار می رود. این لامپ ها از یک پوشش نئون شفاف یا مات یکپارچه تشکیل شده اند که به عنوان دی فیوز نمایان می شود و زیبایی بسیار خیره کننده ای به آن می بخشد.

از دیگر ویژگی‌ های ریسه ال ای دی نواری می توان موارد زیر را نام برد: 

» قابلیت خاموش و روشن کردن لامپ ها از دور با استفاده از ریموت

» کنترل میزان، رنگ و شدت نور لامپ ها

بیشتر بخوانید
نحوه حل مشکل طراحی جریان ریسه LED و فرآیند تولید آن

» شاخص نمود رنگی بالا و CRI  بالای ۸۰

» قابلیت جایگزینی نور خورشید

» امکان استفاده از مدل های رنگی و متنوع ریسه های LED  نواری به منظور تأمین نور گلخانه ها جهت فرآیند فتو سنتز

» قابلیت مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی (جوی ) مختلف

» نحوه ی عملکرد ریسه های ال ای دی نواری چگونه است؟

نوع دیجیتالی این ریسه ها یک درخشش جدید و به روزی را در نورپردازی تخصصی و حرفه ای ایفا کرده است؛ منبع تغذیه این مدل از ریسه های LED  نواری پیکسلی از IC  ها می باشد و نور خورشید را به LED  ها هدایت می کند؛ در این ریسه ها هر پیکسل از یک خازن و مقاومت برخوردار است که وظیفه یک سو سازی و تأمین جریان برق DC  را بر عهده دارند و به همین دلیل دیگر به یک قطعه اضافی همچون درایور  و به فرم مدار مجتمع نیاز نیست.

این ریسه ها از سیستم دیتای پشتیبانی برخوردارند و در صورتی که یک پیکسل قطع شده یا بسوزد و از بین برود، سایر LED های دیگر نه خاموش می شوند و نه می سوزند؛ ریسه های LED  نواری از سه چیپ رنگی  آبی، قرمز و سبز تشکیل شده اند که در تراکم های ۳۰، ۶۰ و ۱۲۰ با درجه حفاظتی های IP65،IP22  و IP67 به بازار عرضه می شوند.

ریسه نواری یا استارلایت چه کاربردی دارد؟

همانطور که ذکر شد در نورپردازی حرفه ای ریسه های نواری دارای کاربرد های فراوانی اند؛ از جمله این کاربرد ها می توان به استفاده در اطراف کابینت های آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام، کناره های پنجره، پله ها و درب ها، نمای ساختمان، گوشه ها و گچبری های سقف، پشت تلویزیون و سیستم سینمای خانگی، راه های عبور و ورودی های داخلی و خارجی، درب ورودی باغ ها، نورپردازی در سقف آسمان مجازی، باغچه ها، استفاده در چراغ پنل LED، روشنایی کریسمس و نورپردازی سقف با LED نور مخفی و… اشاره کرد.

بیشتر بخوانید
اهمیت رنگ و میزان روشنایی ریسه های LED

» ریسه های نواری چگونه نصب می‌شوند؟

می خواهیم در ادامه ی این مقاله به شما آموزش دهیم که چگونه بدون نیاز به حضور نصاب خودتان این ریسه های نواری را در حمام تان نصب نمائید.

» مرحله اول

در مرحلۀ اول لازم است با توجه به هدفی که دارید، نوع LED نواری را انتخاب کنید. بهتر است برای نورپردازی حمام از LED  های خطی استفاده کرد چراکه نور بسیار خوبی دارند، طیف رنگی گسترده ای دارند، بادوام، ایمن و ضد آب اند.

» مرحله دوم

محل نصب ریسه نواری را مشخص و سپس آن را تمیز و خشک کنید؛ نوار را به اندازه لازم برش دهید؛ لازم است این برش در بخش های مشخصی روی نوار انجام شود.

» مرحله سوم

در کانال LED نواری، نوار LED را نصب نمائید؛ بعضی از انواع نوار های LED به جای پیچ از کانال ریلی چسبی برخوردار اند.

» مرحله چهارم

شیار مناسبی مشخص نموده و سپس ریسه نواری را از داخل آن قرار داده یا در جایی آن را چسب کنید؛ از چسب های حاوی سیلیکون استفاده شود، زیرا این چسب ها برای ایمنی و دفع حرارت مناسب اند.

» مرحله پنجم

در پایان درایور را به نوار LED متصل نمائید.

امیدواریم با این مقاله توانسته باشیم اطلاعات مفیدی از ریسه های LED  نواری به شما ارائه کرده باشیم و با استفاده از آن بتوانید بهترین و ایده آل ترین انتخاب را داشته باشید؛ همچنین به تنهایی بتوانید آن ها را نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست