مطالبی در مورد ریسه های ال ای دی بیرونی (خانه)

لامپ ال ای دی,دیجی کالا ,لامپ ال ای دی سقفی دیجی کالا, لامپ ال ای دی کوچک دیجی کالا, انواع لامپ ال ای دی smd ,انواع لامپ ال ای دی سقفی, ریسه ال ای دی ال ای دی شلنگی, دیجیکالا ,قیمت لامپ ال ای دی سقفی

مطالبی در مورد ریسه های ال ای دی بیرونی

ریسه های ال ای دی بیرونی (OUTDOOR) معمولا در فضاهای باز مورد استفاده قرار می گیرند. ال ای دی ریسه ای شامل یک نوار ال ای دی است که روی برد PCB یا FPC اسمبل شده است. نوار ال ای دی به شکل کمربند بوده و گاهی کمربند ال ای دی خوانده می شود. ریسه ها به دو نوع داخلی و بیرونی تقسیم بندی می شوند. مدل بیرونی در محیط بیرون استفاده می گردد.

ریسه های LED داخلی در دکوراسیون داخلی استفاده می گردند که در معرض باران و باد قرار ندارند. محصولات مختلف، دارای کارکرد متفاوت در دکوراسیون هستند که باید مدنظر قرار گیرد. نصب این ریسه ها، بسیار ساده بوده و کافی است که از چسب های دو طرفه نواری ۳M استفاده کرده و ریسه را در محل مورد نظر بچسبانید.

هر ریسه LED دارای پین اتصال(پین همراه با مبدل) مخصوص می باشد. این اتصالات باید اصل بوده و از مراکز معتبر تهیه شود. در هنگام اتصال باید پوشش پلاستیک شفاف برداشته شده و به چراغ تست متصل گردد. اگر پوشش برداشته نشود، احتمال اتصال کوتاه وجود خواهد داشت.

ریسه های ال ای دی بیرونی (OUTDOOR) معمولا در شیارهای ثابت کار گذاشته می شوند تا در برابر باد و باران مقاوم باشند. روش اتصال و برش این ریسه ها، مانند ریسه های داخلی است، فقط باید از چسب های ضد آب برای چسباندن این ریسه ها استفاده گردد.

نصب ریسه های ال ای دی بیرونی در داخل شیارها انجام می شود و ریسه ها می توانند به تنهایی و یا به همراه سیم در طول شیار بچرخند. در صورتی که بخواهیم ریسه را در محیط بیرون و به صورت عمودی نصب کنیم، احتیاج به گیره ها و پین های اتصال مخصوص می باشد. طراحی ریسه های LED کاملا منطبق بر عملکرد آن ها می باشد. پین های اتصال، توسط چسب های شیشه ای ضد آب چسبانده شده اند تا عملکرد ضد آب بودن ریسه حفظ گردد.

بیشتر بخوانید
نحوه روشن کردن ریسه های نواری LED

چراغ های ال ای دی که امروزه در بازار خریداری می گردند، ارزان هستند. به طور قطع ریسه هایی که از مهره هایی با برند بهتر تولید شده اند، دارای کیفیت بهتری می باشند. کیفیت مهره ها از یک تا صد متفاوت است. بنابراین ریسه های LED که توسط تولیدکنندگان معتبر ساخته شده اند، گرانتر می باشند.

ریسه های LED دارای تعداد مهره ها یا چراغ های متفاوت در طول یک متر هستند. مثلا ۱۲۱۰ دارای ۶۰ چراغ و ۵۰۵۰ دارای ۳۰ چراغ و ریسه های مخصوص دارای ۶۰ چراغ می باشد. در صورتی که از تعداد چراغ های خاص در ریسه استفاده کنیم، مثلا ۵۰ چراغ، باید مدار الکتریکی تغییر پیدا کند. به دلیل این که ریسه ها معمولا از سه سری LED تشکیل شده اند، بنابراین طراحی ۵۰ چراغ، در این ریسه ها امکان پذیر نیست و ریسه باید شامل دو سری LED باشد که در این حالت مقدار مقاومت  و تلفات افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین در هنگام طراحی ریسه های خاص، باید دقت کرد که تعداد LED ها مضربی از سه باشد تا باعث هدر دادن انرژی نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست