چگونه بفهمم از کدام منبع تغذیه برای ریسه های ال ای دی استفاده کنم؟

چگونه بفهمم از کدام منبع تغذیه برای ریسه های ال ای دی استفاده کنم؟

فهرست محتوا

منبع تغذیه مناسب ریسه

انتخاب منبع تغذیه مناسب بخشی از انتخاب محصولات مناسب برای پروژه شما است. مهمتر از آن، انتخاب نوار نور LED مناسب است. پس در این مقاله سعی شده  است که به چگونگی انتخاب منبغ تغذیه وسوالات مرتبط با ان پاسخ دهیم.

۱/باید بفهمید به کدام منبع تغذیه نیاز دارید؟

فرض کنید شما یک ریسه  را قبلا انتخاب کرده اید. هر ریسه همچنین مصرف برق خود را بر حسب وات بر فوت فهرست می کند. در سناریوی خرید فرضی کوچک ما در اینجا، شما نوار چگالی معمولی ۵۰۵۰ را انتخاب می‌کنید و تصمیم گرفته‌اید که برای پروژه خود به ۳۰ فوت چراغ نیاز دارید. نوار نور LED با چگالی معمولی ۵۰۵۰ با دو وات در هر متر فهرست شده است، بنابراین برای ۳۰ فوت نور، شصت وات برق می گیرید ما منبع تغذیه شصت وات داریم.

چگونه بفهمم از کدام منبع تغذیه برای چراغ های خود استفاده کنم؟

 ۲/آیا میتوانیم با  خود از دیمر دیواری استفاده کنم ؟

خب این قطعا امکان پذیر است، چند چیز وجود دارد که باید بدانید. اول از همه، باید به جای آداپتور برق استاندارد از یک درایور LED قابل تنظیم استفاده کنید. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که استفاده از یک دیمر دیواری و درایور LED قابل تنظیم نیاز دارد که چراغ ها را مستقیماً به سوئیچ وصل کنید.

در غیر این صورت باید سوئیچ دیمر خود را به یک پریز دیواری وصل کنید و کابل برق متناوب را به نوارها و درایور LED قابل تنظیم وصل کنید و از آن پریز استفاده کنید. آخرین چیزی که باید در مورد دیمرهای دیواری و درایور LED قابل تنظیم بدانید این است که ریسه LED نواری RGB روش خوبی برای کار با دیمر دیواری ندارند. هیچ دلیلی برای هشدار وجود ندارد، زیرا همه کنترل‌کننده‌های نوار نور LED RGB ما می‌توانند چراغ‌های نوار LED RGB ما را کم‌نور کنند، بنابراین شما همچنان می‌توانید نورهای خود را کم کنید!

بیشتر بخوانید
مزیت های اصلی ریسه های نوری ال ای دی

چگونه بفهمم از کدام منبع تغذیه برای ریسه های ال ای دی استفاده کنم؟

۳/چگونه می توانم بدانم بسته باتری با ریسه های من چقدر دوام می آورد؟

برای تعیین اینکه نوارهای شما چند آمپر می کشند، باید وات آنها را پیدا کنید، بنابراین بیایید از یک مثال واقعا آسان استفاده کنیم. یک نوار نور LED با چگالی معمولی ۳۵۲۸، بیست و چهار وات می کشد، حالا وات را بگیرید و آن را بر دوازده تقسیم کنید، این میزان آمپر شما یا دو آمپر است.

اکنون میزان آمپر خود را هزار  کنید، این مقدار میلی آمپر شما است، بنابراین برای بسته باتری قابل شارژ ۳۵۰۰ میلی آمپر و نوار نور LED با چگالی معمولی ۳۵۲۸ بسته باتری شما ۳۵۰۰/۲۰۰۰ = ۱٫۷۵ ساعت یا ۱۰۴ دقیقه دوام می آورد. در اینجا فرمول کلی است:

عمر باتری = مقداری توانی که نوار LED  می کشد برحسب وات تقسیم بر ۱۲  میکنیم و مقدار بدست آمده را در ۱۰۰۰ ضرب میکنیم و عدد حاصل را بر بسته باتری قابل شارژ که در روی محصول است تقسیم میکنیم.

چگونه بفهمم از کدام منبع تغذیه برای ریسه های ال ای دی استفاده کنم؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست