آیا می توان زیر نور ال ای دی خوابید؟

آیا می توان زیر نور ال ای دی خوابید؟

فهرست محتوا

آیا باید با ریسه های LED روشن بخوابید؟

نگرانی هایی در مورد تأثیر لامپ های LED بر خواب و سطح ملاتونین ما وجود دارد. برخی از افراد نگران هستند که خوابیدن با چراغ های LED روشن مضر است و می تواند ریتم طبیعی شبانه روزی ما را مختل کند. اگر فقط می توانید با چراغ روشن بخوابید، باید برنامه خواب و محیط خود را تغییر دهید.

با این حال، چراغ های LED برای همه کاربردها ایمن هستند. آنها هیچ گونه اشعه مضر یا نور فرابنفش (UV) تولید نمی کنند. علاوه بر این، رنگ های مختلف در طیف نور LED اثرات متفاوتی دارند. برای مثال، نور آبی برای ریتم‌های شبانه‌روزی طبیعی ما مضرتر از رنگ‌های دیگر مانند نور قرمز است.

آیا خوابیدن با ریسه های LED روشن مضر است؟

ریسه های LED می‌توانند نور آبی ساطع کنند که می‌تواند ریتم شبانه‌روزی ما را مختل کند که خواب راحت شبانه را دشوار می‌کند. و از آنجایی که کمبود خواب با مشکلات سلامتی مانند چاقی و بیماری قلبی مرتبط است، مهم است که به خاطر داشته باشید که همه نورها به یک اندازه بد نیستند. نور آبی برای ریتم‌های شبانه‌روزی طبیعی ما مضر است، بنابراین مهم است که از LED‌های با محتوای آبی بالا در شب خودداری کنید. ۶ خطر خواب با ریسههای LED روشنآیا خوابیدن با چراغ های LED روشن مضر است؟ ریسه های LED می‌توانند نور آبی ساطع کنند که می‌تواند ریتم شبانه‌روزی ما را مختل کند که خواب راحت شبانه را دشوار می‌کند. و از آنجایی که کمبود خواب با مشکلات سلامتی مانند چاقی و بیماری قلبی مرتبط است، مهم است که به خاطر داشته باشید که همه نورها به یک اندازه بد نیستند. نور آبی برای ریتم‌های شبانه‌روزی طبیعی ما مضر است، بنابراین مهم است که از LED‌های با محتوای آبی بالا در شب خودداری کنید.

بیشتر بخوانید
اتصالات ریسه ال ای دی چگونه کار می کنند؟

۶ خطر خواب با ریسه های LED روشن

۱٫ به خواب رفتن آهسته تر – تاخیر طولانی مدت خواب

آیا می توان زیر نور ال ای دی خوابید؟

تأخیر خواب معیاری برای سنجش کیفیت خواب است و همیشه نمی توان بی خوابی و نارکولپسی را با علائم تشخیص داد. به عنوان مدت زمانی که طول می کشد تا به خواب بروید تعریف می شود. تأخیر خواب بسیار کوتاه مانند چند دقیقه به این معنی است که ممکن است فردی دچار کم خوابی یا اختلال خواب باشد.

چراغ های ال ای دی این پتانسیل را دارند که شما را بیدار نگه دارند. در یک مطالعه، قرار گرفتن در معرض نور LED آبی تولید ملاتونین را تا دو ساعت پس از قرار گرفتن در معرض کاهش داد. با این حال، مطالعه دیگری نشان داد که نور LED قرمز نیز بر سطح ملاتونین تأثیر دارد. بنابراین، در حالی که هیئت منصفه هنوز در مورد اینکه کدام رنگ‌های نور LED بیشتر خواب را مختل می‌کنند، مشخص نیست، به نظر می‌رسد که بگوییم هر نوع نور LED می‌تواند به طور بالقوه بر تأخیر خواب در برخی موارد تأثیر بگذارد.

این مطالعات نشان می‌دهد که چراغ‌های LED ممکن است در درازمدت دلیل بی‌خوابی و الگوهای خواب نامناسب باشند، زیرا محرک‌های محیطی جدیدی را در زمانی که انسان‌ها معمولاً نمی‌توانند روند خواب خود را آغاز کنند، ارائه می‌دهند.

۲٫ تأثیر نور بر چرخه خواب و بیداری – کاهش ترشح ملاتونین

ریتم شبانه روزی یک چرخه طبیعی و تکرار شونده است که بر بسیاری از فرآیندهای بدن ما حاکم است. یکی از مهمترین جنبه های ریتم شبانه روزی خواب است و اختلال در خواب می تواند عواقب جدی داشته باشد. یکی از دلایل اصلی اختلال در خواب، کاهش ترشح ملاتونین است که در ساعات قبل از خواب بیشتر در برابر قرار گرفتن در معرض نور آسیب پذیر است.

بیشتر بخوانید
چرا نورپردازی ممکن است بد به نظر رسد؟ 5 دلیل بالقوه

قرار گرفتن در معرض نورهای LED در شب می تواند تولید ملاتونین را کاهش دهد که برای تنظیم خواب ضروری است. این کمبود ملاتونین می تواند منجر به مشکلاتی در به خواب رفتن و ماندن شود. نور LED می‌تواند چرخه خواب/بیداری را مختل کند، بنابراین بهتر است وقتی می‌خواهید کمی چشم‌ها را ببندید، چراغ‌ها را خاموش نگه دارید.

۳٫ مسائل مربوط به سلامت متابولیک و قلب و عروق

در مطالعه‌ای که اخیراً منتشر شد، محققان دریافتند که خوابیدن در اتاقی با نور متوسط ​​نسبت به خوابیدن در اتاق تاریک با پیامدهای متابولیک و سلامت قلبی عروقی بدتری مرتبط است.گروهی از افرادی که در اتاق کم نور می خوابیدند نسبت به گروهی که در اتاق با نور کم می خوابیدند بهبود بیشتری نشان دادند. نویسندگان می گویند این نشان می دهد که نورهای روشن باعث افزایش فعالیت سیستم عصبی سمپاتیک می شود که می تواند منجر به ضربان قلب سریع تر و مشکلات دیگر شود.

یافته ها نشان می دهد که خوابیدن با سطوح کم نور محیطی ممکن است با سلامت قلب و عروق بهتر مرتبط باشد. این نتایج مهم هستند زیرا آنها بر اهمیت محیط بر متابولیسم و ​​عملکرد قلبی عروقی تاکید دارند. آنها همچنین پیشنهاد می کنند که افراد باید از قرار گرفتن در معرض نور در طول خواب اجتناب کنند یا آن را به حداقل برسانند.

۴٫ آرامش و مشکلات یادگیری

افرادی که با چراغ های LED روشن می خوابند بیشتر در معرض خطر کاهش خواب حرکت سریع چشم (REM) هستند. خواب  برای یادگیری و آرامش بسیار مهم است. با تون عضلانی کم، افزایش ضربان قلب، تنفس نامنظم و حرکات سریع چشم مشخص می شود. خواب غیر REM ابتدا بعد از به خواب رفتن شروع می شود و بین بیداری و خواب تغییر می کند.

بیشتر بخوانید
ویژگی ریسه های ال ای دی چیست؟

۵٫ هوشیاری در شب – اختلال در ریتم شبانه روزی

چراغ های LED ما را هوشیار نگه می دارند. آنها روشن تر و سفیدتر از لامپ های سنتی هستند و اغلب اوقات نور آبی از خود ساطع می کنند که گفته می شود ما را بیشتر بیدار نگه می دارد. در واقع، قرار گرفتن در معرض نور، ناحیه ای از مغز به نام سوپرا کیاسماتیک (SCN) را که در هیپوتالاموس قرار دارد، تحریک می کند. این امر هوشیاری ما را با تأثیر بر ریتم شبانه روزی و کاهش تولید ملاتونین افزایش می دهد – هورمونی که به تنظیم چرخه خواب کمک می کند.

۶٫ اختلالات خلقی، افسردگی، اضطراب

خوابیدن با چراغ LED یک خطر بزرگ برای سلامت روان ما است. این به این دلیل است که قرار گرفتن در معرض نورهای LED در شب باعث خواب ضعیف می شود و منجر به مشکلات روانی می شود. این باعث افسردگی و اضطراب بیشتر می شود و کیفیت خواب را بیشتر مهار می کند که علائم روانپزشکی را بدتر می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست