نورپردازی آینه با ریسه نواری

نورپردازی آینه با ریسه نواری

قبل از خرید ریسه به منظور نورپردازی آینه، ابتدا باید نکاتی را رعایت کنیم: نورپردازی آینه با ریسه نواری بسیار پرطرفدار شده است و جز نورپردازی های مدرن حساب خواهد شد.

فهرست محتوا

مکان نورپردازی آینه

نوع و رنگ ریسه نواری LED برای آینه به محل نصب و کاربرد آن بستگی دارد. برخی از مناطق برای انجام کارها به نور روشن نیاز دارند، در حالی که مکان های دیگر ممکن است نیاز به نور ملایم داشته باشند. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک آینه روشن برای حمام خود داشته باشید، نور کم مورد نیاز است. اما آینه های آرایشگاه ها باید به اندازه کافی روشن باشند تا هنگام کوتاه کردن مو، دید مناسبی داشته باشند. بنابراین، قبل از انتخاب ریسه، مکان را در نظر بگیرید و نیازهای روشنایی را یادداشت کنید.

نوع و رنگ ریسه LED

نورپردازی آینه با ریسه نواری

ریسه نواری LED انواع مختلفی دارد: ریسه RGB، ریسه تک رنگ و غیره. شما می توانید از هر یک از این نوارهای LED برای ایجاد یک چشم انداز خلاقانه استفاده کنید. اما برای این کار، باید مطمئن شوید که رنگ یا نوع نوار LED که انتخاب می‌کنید متناسب با کاربرد باشد. فرض کنید، برای آینه روشویی شما، یک چراغ نوار LED رنگ سبز یا آبی انتخاب ایده آلی نیست. اما اگر برای طراحی آینه در رستوران خود برنامه ریزی می کنید، نورپردازی رنگارنگ اطراف آینه ممکن است عامل شگفت انگیزی را به فضای داخلی شما اضافه کند.

درجه حفاظت ریسه

آیا ریسه نواری آینه روشویی اتاق خواب برای آینه حمام شما مناسب است؟ پاسخ خیر است. وسایل حمام شما با آب تماس نزدیک دارند. به همین دلیل است که باید نوارهای LED را انتخاب کنید که در برابر پاشش آب مقاومت کنند. اما برای آینه های اتاق خواب، به نوارهای LED ضد آب نیاز ندارید. به همین دلیل است که برای انتخاب بهترین نوار LED برای پروژه نورپردازی آینه خود باید دانش روشنی از رتبه بندی IP داشته باشید. IP مخفف Ingress Progress است. نورپردازی آینه با ریسه نواری

IP بالاتر به معنای محافظت بهتر در برابر نفوذ جامد و مایع است. اگر آینه ها را در فضای باز یا در مناطقی که با آب تماس نزدیک دارند قرار می دهید، همیشه نوارهای LED با درجه IP بالاتر تهیه کنید.

بیشتر بخوانید
روش محاسبه مصرف برق ریسه ال ای دی

رتبه بندی CRI

CRI مخفف “شاخص رندر رنگ” است. دقت نوارهای LED را برای تقلید از نور طبیعی تعیین می کند. CRI از ۰ تا ۱۰۰ درجه بندی می شود. CRI بالاتر نشان دهنده دقت رنگ بهتر است. این برای نورپردازی آینه‌ای فضاهای تجاری مانند لباس‌فروشی‌ها، سالن‌ها، جواهرات‌فروشی‌ها و غیره بسیار مهم است. برای مثال، رنگ لباس ممکن است در نور کم CRI فروشگاه، صورتی به نظر برسد. اما همانطور که این را در نور طبیعی می بینید، نشان می دهد که رنگ واقعی قرمز است. همیشه یک CRI بالای ۹۰ را برای چراغ های آینه ای DIY هدف قرار دهید تا از چنین وضعیتی جلوگیری کنید.

آیا قابل اتصال به دیمر بودن ریسه مهم است؟

ممکن است تعجب کنید که چرا هنگام انتخاب ریسه برای آینه باید ویژگی مانند قابل تنظیم بودن نور ریسه را مدنظر دهیم؟ اجازه دهید مفهوم را با یک مثال روشن کنم. فرض کنید در جلوی آینه روشویی خود مراقبت از پوست را انجام می دهید. برای این منظور، نورپردازی ملایم تسکین دهنده بهترین عملکرد است و هم فضایی آرامش بخش ایجاد شود. با این حال، هنگام استفاده از همان روشویی برای آرایش یا از بین بردن موهای صورت، چنین نورهای کم‌تری مؤثر نخواهد بود. آینه های روشویی برای چندین منظور از جمله آرایش، مراقبت از پوست، تنظیم مو، رفع موهای زائد صورت و موارد دیگر استفاده می شوند. برای انجام این کارها به نور روشنی نیاز دارید که دید مناسب صورت شما را تضمین کند. به همین دلیل است که باید بررسی کنید که آیا نوار LED قابل تنظیم است یا نه؟ نورپردازی آینه با ریسه نواری

چگونه ریسه نواری را روی آینه نصب کنیم؟

نور نوار LED به آینه ساده و معمولی شما ظاهری شیک و مدرن می بخشد. با دنبال کردن مراحل زیر می توانید این کار را به راحتی انجام دهید:

بیشتر بخوانید
هر ریسه LED را در کجا باید استفاده کرد؟

مرحله ۱: تمام مواد مورد نیاز را جمع آوری کنید

  • نوار LED: نوارهای LED را بخرید که دقیقاً روی آینه شما قرار می گیرند. هنگام انتخاب نور باید محل نصب، رنگ، رتبه IP و غیره را در نظر بگیرید. بحث در قسمت بالا به شما کمک می کند تا بهترین را انتخاب کنید.
  • قیچی و متر: با استفده از متر تعیین کنید که برای روشن کردن آینه به چه مقدار ریسه نیاز دارید. همچنین باید یک قیچی تیز داشته باشید تا نوارها را به طول مناسب ببرید.
  • منبع تغذیه و اتصالات: برای اتصال نوارهای LED به منبع تغذیه به سیم نیاز داشته باشید. علاوه بر این، تعدادی اتصال دهنده نوار LED را برای اتصال یک نوار به دیگری در جعبه ابزار خود تهیه کنید.
  • درایور و کنترل کننده LED: درایور LED به عنوان منبع تغذیه نوارهای LED عمل می کند. این جریان ولتاژ و جریان مناسب را در فیکسچر تضمین می کند. برای کنترل روشنایی، رنگ نور و سایر تنظیمات به یک کنترلر LED نیاز دارید.

مرحله ۲: برش ریسه نواری

بعد از اینکه تعیین کردید به چه متراژی ریسه نیاز دارید، ریسه را طبق نیاز خود ببرید. قیچی را بردارید و دقیقاً (از محل برش) ببرید. اگر تصادفاً یک برش اشتباه ایجاد کنید، ریسه شما از کار می افتد.

مرحله ۳: سطح آینه را تمیز کنید

هنگامی که تمام مواد را جمع آوری کردید، نوبت به تمیز کردن آینه و سطح اطراف آن می رسد. این مرحله مهم است زیرا نوارهای LED دارای پشتی چسب هستند. اگر سطح شما تمیز نباشد، چسب محکم نمی‌چسبد. بنابراین، مطمئن شوید که منطقه تمیز شده است. برای این کار می توانید از اسپری های تمیزکننده برای تمیز کردن آینه ها استفاده کنید. اما قبل از نصب نوارها، مطمئن شوید که سطح آن کاملا خشک شده است. اگر خیس بماند چسب روی آینه نمی نشیند.

بیشتر بخوانید
علت سوختن ریسه های LED چیست ؟ مزیت نسوز بودن ریسه های لوپ لایت چیست ؟

مرحله ۴: ریسه را به آینه وصل کنید

ریسه را روی آینه تنظیم کنید. اگر نیاز به اتصال ریسه داشتید با کانکتور یا لحیم کاری ریسه ها را به هم وصل کنید. پس از آن بسته به نوع آینه می توانید استراتژی های مختلفی را اجرا کنید. ( نورپردازی آینه های بدون قاب و قابدار)

آینه بدون قاب

اگر یک آینه بدون قاب دارید، بهترین راه برای اتصال نور اضافه کردن یک حاشیه به آن است. از تمام طرفین آینه اندازه کمی فاصله بگیرید. نوار LED را بردارید، پشتی چسب را بردارید و آن را به آینه وصل کنید و یک حاشیه ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که آینه باید از قبل در دیوار نصب شود تا این افکت حاشیه ایجاد شود.

آینه قاب شده

اگر آینه شما یک قاب داشت، می توانید چراغ ها را روی قاب نصب کنید یا یک افکت نور در پشت قاب ایجاد کنید.

مرحله ۵: نصب کردن آینه به دیوار

هنگامی که نوارهای LED را به آینه وصل کردید، وقت آن است که آینه را روی دیوار قرار دهید. برای این کار باید پیچ نصب کنید. محل دیواری که می خواهید آینه را در آن نصب کنید، تعیین کنید. آن را به خوبی علامت گذاری کنید و با استفاده از دریل براکت ها را به دیوار بچسبانید. حالا آینه را قرار دهید.

مرحله ۶: منبع تغذیه را آماده کنید

مرحله آخر این است که نوارهای LED خود را روشن کنید. درایور LED را به نوارهای LED آینه وصل کنید و آن را به پریز برق وصل کنید. حالا چراغ را روشن کنید و از نورپردازی مدرنی که درست کردید لذذت ببرید. امیدواریم مقاله نورپردازی آینه با ریسه نواری برایتان مفید باشد.

دسته بندی > > > مقالات لوپ لایت
برچسب ها > > >

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست