علت نیمه روشن ماندن ریسه led بعد از قطع کلید

علت نیمه روشن ماندن ریسه led بعد از قطع کلید

علت نیمه روشن ماندن ریسه led در خانه یا حتی فروشگاه‌های مختلف می‌تواند به دلیل برخی اختلالات در سیم‌کشی ساختمان باشد. البته با توجه به پیچیدگی که در حوزه الکتریسیته وجود دارد، چنین مشکلی ممکن است به خاطر وجود برخی مشکلات دیگر در ساختار خود لامپ و حتی کلید آن باشد. به همین علت، عیب‌یابی مشکل باید با دقت بیشتری انجام شود.

با در نظر گرفتن اینکه چنین محصولاتی اغلب اوقات برای زیبایی هرچه بیشتر فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد، در صورت بروز چنین مشکلی اثر منفی در این امر خواهد گذاشت. برای پیشگیری و حل چنین اختلالی، توصیه می‌کنیم ادامه مقاله را تا پایان مطالعه کنید تا با علت چشمک‌زدن لامپ led بیشتر آشنا شوید.

فهرست محتوا

اختلال در سیم کشی ریسه

جعبه فیوز مهم‌ترین قسمت از ساختمان است که برق لوازم مختلف را تامین می‌کند. به همین علت اگر مشکلی در سیم کشی آن ایجاد شود، مطمئنا در روشنایی ریسه و دیگر لامپ‌های ال ای دی نیز تاثیر خواهد داشت. اما به نظر شما چگونه باید متوجه شویم که مشکل اصلی در سیم کشی جعبه فیوز است؟ سیم‌کشی بد و نامرتب ریسه در اصل سبب زیادشدن جریان عبوری از ریسه شلنگی می‌شود. ساختار درونی سیم‌های ریسه شلنگی غالباً به شکل سری و موازی است.

اتصال نادرست ریسه شلنگی

نیمه روشن ماندن ریسه led

در برخی از مواقع، با گذشت زمان شاهد این هستیم که یک ریسه در حال چشمک‌زدن بوده و دچار مشکل شده است. در چنین شرایطی، مسلما اختلال در ساختار یا سیم‌کشی مختص به آن صورت گرفته است. به همین دلیل، در اولین قدم باید نحوه قرارگیری ریسه را در مدار سیم‌کشی بررسی کنید.

یکی از دلایل این مشکل ممکن است عدم تأمین مناسب برق به لامپ باشد که می‌تواند از نقص در سیستم برقی یا اتصالات نادرست ناشی شود. اگر برق به‌طور کامل به لامپ نرسد یا نوسانات ولتاژ وجود داشته باشد، روشنایی آن کاهش می‌یابد و ممکن است در حالت نیمه روشن باقی بماند. یکی از اشتباهات بسیار رایجی که در بستن ریسه‌ها صورت می‎‎‌گیرد، جابه‌جاشدن قطب مثبت و منفی است. در حقیقت، برخی از افراد ممکن است تخصص کافی در این زمینه را نداشته و ریسه را برعکس جا بزنند. با این کار، اتصال به درستی در ریسه صورت نگرفته و دچار مشکلاتی نظیر نیمه روشن ماندن می‌شود.

بیشتر بخوانید
مزایا و معایب ریسه های LED 12 ولتی

محل نامناسب نصب ریسه‌های ال ای دی

یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام تهیه ریسه باید به آن توجه شود، انتخاب بهترین گزینه برای محل مورد نظر است. به عنوان مثال، در خیلی از مکان‌ها نیاز است از انواع ضدآب کمک گرفت تا بتواند در چنین شرایطی از خود مقاومت خوبی نشان دهد. ریسه ها عموما به دو دسته درونی و بیرونی تقسیم می شوند. استفاده نادرست از ریسه های مناسب داخل محیط به جای ریسه‌های مناسب خارج یا فضای باز می‌تواند مشکلات بسیاری به بار آورد.

محل نامناسب ریسه‌های ال ای دی

اولین مشکل آن، عدم عملکرد درست ریسه در آن محیط خواهد بود. یکی از علت های سوختن ریسه، زمانی است که از انواع معمولی به جای ریسه‌های نواری ضد آب استفاده می‌شود. این موضوع به دلیل ساختار متفاوت این محصولات است.

علت نیمه روشن ماندن ریسه led در انتخاب ولتاژ نامناسب

ریسه‌های ال ای دی برای آنکه بتواند نور خوبی از خود متساطع کند، نیاز به ولتاژ مناسبی دارد. در صورتی که این ولتاژ به مقدار استاندارد آن فراهم نشود، یک‌سری مشکلات برای محصول مورد نظر ایجاد می‌شود. بسته به اینکه ولتاژ کم یا زیاد باشد، این اختلالات متفاوت خواهد بود. با توجه به این موضوع، باید به خوبی بدانید که یک ریسه ولتاژ بالا یا ریسه ولتاژ پایین به چه میزان منبع تغذیه نیاز دارد. معمولا اختلالی نظیر داغ شدن ریسه و سوختن ریسه زمانی اتفاق می‌افتد که ولتاژ ورودی به آن کم‌تر از حالت ایده‌آل است. اگر همین ولتاژ از مقدار استاندارد آن بیشتر باشد، ریسه می‌سوزد و دیگر قابل استفاده نخواهد بود. از این رو، انتخاب یک منبع تغذیه با ولتاژ سازگار امری ضروری است.

بیشتر بخوانید
همه چیز درباره عمر ریسه ال ای دی

انتخاب ولتاژ نامناسب در ریسه ال ای دی

اختلال در یکسوکننده ریسه

یکی از محصولاتی که هنگام نصب انواع ریسه مورد استفاده قرار می‌گیرد، یکسوکننده است. این وسیله بیشتر برای تبدیل جریان‌های متناوب به مستقیم مورد استفاده قرار می‌گیرد تا ریسه بتواند عملکرد خوبی ارائه کند. با این حال، گاهی ممکن است اختلالی در این قطعه ایجاد و سبب چشمک‌زدن ریسه شود. به همین دلیل، در صورت مشاهده چنین مشکلاتی، حتما باید سلامت این قطعه را چک کنید. ناگفته نماند، گاهی چشمک‌زدن ریسه می‌تواند به دلیل کیفیت نامناسب یکسوکننده باشد. در حقیقت، این احتمال وجود دارد که یکسوکننده نتواند عملکرد خوبی برای برقراری جریان مناسب ریسه داشته باشد.

یکسو کننده ولتاژ لوپ لایت در بین تمامی محصولات موجود در بازار از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و می‌توانید با خرید آن، از عملکرد این قطعه اطمینان خاطر داشته باشید. همچنین، این قطعه از طول عمر بالایی برخوردار بوده و با توجه به کیفیت بالای آن، می‌تواند از وارد شدن آسیب به ریسه‌ ال ای دی نیز جلوگیری به عمل آورد.

چشمک‌زدن ریسه به دلیل کیفیت پایین آن

برخی از مواقع ممکن است به علت نیمه روشن‌ماندن ریسه led، تمامی مواردی که پیش‌تر گفتیم را بررسی کنید؛ با این حال باز هم شاهد بروز چنین مشکلی در محصول خود باشید. در چنین مواقعی، این احتمال وجود دارد که مشکل چشمک‌زدن ریسه به دلیل کیفیت نامناسب خود محصول باشد. در حقیقت، برخی از برندها کیفیت قابل قبولی نداشته و قطعات داخلی آن بعد از مدتی دچار مشکلاتی می‌شود. به همین علت، در صورتی که بعد از مدت کوتاهی از خرید ریسه شاهد بروز این مشکل به صورت منفرد بودید، باید به کیفیت پایین محصول خود شک کنید.

بیشتر بخوانید
چگونه می توان مشکل حرارتی ریسه ال ای دی را حل کرد؟

چشمک‌زدن ریسه به دلیل کیفیت پایین آن

عوامل موثر در کم نور شدن ریسه

یکی از عوامل مؤثر در کاهش نور ریسه و لامپ ها، روشن و خاموش کردن مکرر آنهاست. هر بار که لامپ روشن و خاموش می‌شود، فرآیند جابجایی الکترون‌ها در داخل ریسه رخ می‌دهد که می‌تواند منجر به خستگی مواد نیمه رسانا شود. این خستگی باعث کاهش بازگشت الکترون‌ها به حالت اولیه می‌شود و در نتیجه، نوردهی لامپ کاهش می‌یابد. همچنین، نوسانات برق نیز می‌توانند به کاهش نور لامپ‌های LED منجر شوند. تغییرات در ولتاژ برق ممکن است باعث افت تدریجی در عملکرد لامپ شده و نتیجهٔ آن، کاهش روشنایی آن باشد. همچنین، مصرف بیش از حد برق یا نوسانات شدید می‌توانند باعث کاهش عمر مفید لامپ شوند.

برای پیشگیری از کاهش نور ریسه استفاده از ریسه هایی با عمر مفید بالا می‌تواند به حفظ نوردهی لامپ‌ها کمک کند. انتخاب لامپ‌هایی با عمر میانگین بالا، مانند ۵۰ تا ۶۰ هزار ساعت، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

علت نیمه روشن ماندن ریسه led را چگونه پیدا کنیم؟

در این مقاله تمامی مواردی که می‌تواند سبب بروز مشکل و چشمک‌زدن ریسه‌های ال ای دی شود را به طور کامل بررسی کردیم. سیم‌کشی نادرست و انتخاب منبع تغذیه با ولتاژ کم‌تر را می‌توان علت نیمه روشن ماندن ریسه led در نظر گرفت. همچنین، پیش‌تر بیان کردیم که کیفیت خود محصول نیز در این ماجرا تاثیرگذار خواهد بود.

برای پیدا کردن علت واقعی بروز چنین مشکلی باید به تمامی علائم توجه کنید. اگر یکی از ریسه‌ها دچار چشمک‌زدن شود، باید مشکل را در کیفیت، جایگذاری نادرست و حتی منبع تغذیه آن پیدا کنید. اما اگر چندین ریسه همزمان دچار این اختلال شد، می‌توانید علت را در سیم‎‌کشی اصلی آن فضا بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست