۳ دلیل برتری لامپ های LED نسبت به لامپ های دیگر

لامپ های LED

فهرست محتوا

۳ دلیل برتری لامپ های LED نسبت به لامپ های دیگر

توماس ادیسون، بزرگترین پیشرفت ها را در زمینه روشنایی، ۱۵ سال قبل از اینکه لامپ رشته ای خود را به بازار عرضه کند، به دست آورد. امروزه لامپ ها، به اندازه ای هوشمند هستند که حتی می توانند صدای ما را بشنوند و سبب تقویت و بهبود خواب شبانه ما گردند. شاید یکی از مهمترین پیشرفت هایی که می توان در زمینه روشنایی به آن اشاره نمود، بهبود کیفیت لامپ های LED است. LED های با کیفیت امروزی، تقریباً ۹۰ درصد نسبت به لامپ های رشته ای، در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند، و این مقدار بسیار چشمگیر است.

همچنین می توان گفت که لامپ های LED با اندازه های کوچکتر، روشنایی و عملکرد بهبود یافته و طیف رنگی گسترده، انقلابی را در زمینه روشنایی به پا کرده اند. هر یک از این ویژگی ها، سبب ایجاد فرصتی جهت چراغانی کردن خانه شما به سبک های جدید می شود، و وقت آن است که در روشنایی منزل خود تجدید نظر کنید.

لامپ ال ای دی بروکس قیمت لامپ ال ای دی سقفی

ویژگی های لامپ های LED

  1. دارای سایز و اندازه کوچکتر

LED ها می توانند به اندازه سر یک سوزن ته گرد باشند، این ویژگی سبب می شود که خانه هایمان را با احتیاط و دقت بیشتری روشن کنیم. در داخل کابینت ها، کشوها، میله های کمد، قفسه ها و تقریباً هر جایی که فکرش را بکنید، می توانید از ریسه های LED استفاده کنید. ما می توانیم به کمک این ریسه ها، به جای نورافشانی اتاق ها که سبب خیرگی چشم ها می شود، نور را در جایی که نیاز است، متمرکز کنیم.

بیشتر بخوانید
کدام یک از خصوصیات ریسه LED برای شما جذاب به نظر می رسد؟
لامپ های LED

همچنین، سایز کوچک این لامپ های LED، نورپردازی خانه ها را بیش از هر زمان دیگری آسانتر می کند. بکارگیری مقداری از این ریسه های LED در سقف خانه ها، علاوه بر اینکه یک ویژگی کلاسیک به سقف می بخشد، بلکه جلوه ای زیبا و خیره کننده نیز به آن می دهد.
چراغ های دانلایت(downlight) توکار، در سایز کوچکتر نیز، نمونه ای دیگر از لامپ های LED است. شما می توانید از چراغ های دانلایت ۱ یا ۲ اینچی، به جای چراغ های ۶ یا ۸ اینچی دهه های گذشته، استفاده کنید. بسیاری از صاحبخانه ها عاشق سقف شلوغ و نامرتبی هستند که توسط این چراغ ها حاصل می شود.

۲- نور درخشان تر

در این لامپ ها، با اینکه اندازه LED ها کوچکتر شده است، اما نه تنها این امر، سبب کاهش روشنایی آنها نمی شود، بلکه درخشش آنها بیشتر نیز می شود. ترکیبی از این دو ویژگی لامپ های LED، یعنی اندازه کوچک در کنار روشنایی بالا، باعث می شود تا عملکرد متفاوتی را ارائه دهند.
این LED های درخشان به ما این امکان را می دهند، که وقتی از آنها در قسمت های زیرین کابینت های فوقانی استفاده می کنیم، کل نور مورد نیازمان روی پیشخوان آشپزخانه تأمین گردد. این امر، سبب کاهش سایه هر چیزی روی پیشخوان شده، و این یعنی ارائه یک عملکرد بسیار بهتر و ایمن تر.
بیشتر لامپ های LED که در دسترس مصرف کننده هستند، بر حسب معادل وات لامپ رشته ای برچسب گذاری شده اند، مانند” معادل ۶۰ وات”، این برچسب می تواند خیلی مفید باشد، زیرا می توانید، میزان روشنایی مورد نظر خود را از روی مقادیر وات آن به سادگی انتخاب کنید. مطابق با راهنمای اساسی اندازه گیری فنی، میزان نور ساطع شده از یک لامپ LED معادل ۶۰ وات، باید تقریباً ۸۰۰ لومن باشد.

بیشتر بخوانید
چراغ های دکوراتیو با ریسه های نوری

۳٫ دارای طیف وسیع تری از رنگ ها

نور لامپ های LED را تنها با فشار ساده یک دکمه می توان با هم ترکیب کرد، و تقریباً به هر رنگ دلخواهی که تصورش را می کنید، دست یابید. نور LED های آبی، سفید، قرمز، سبز با هم ترکیب شده و رنگین کمانی از رنگ ها خلق می شود، که می تواند فضای مناسبی را جهت صرف یک شام رمانتیک فراهم کند.
شاید لامپ های LED رنگی، جدید به نظر برسند، اما انتخاب دمای رنگ مناسب، می تواند تفاوت چشمگیری را برای روشنایی روزمره ایجاد نماید.
در حقیقت برای نور لامپ از عبارت “ظاهر رنگ” استفاده می شود که اصطلاح دیگری برای “دمای رنگ” است. این معیار مهم بر حسب درجه کلوین اندازه گیری می شود، دمای رنگ پایین تر، نشانه گرم تر بودن یا کهربایی بودن آن است و دمای رنگ بالاتر، نشانه سردتر بودن یا آبی بودن آن است.

لامپ ال ای دی سقفی انواع لامپ ال ای دی smd لامپ ال ای دی چیست قیمت لامپ smd لامپ ادیسونی
دسته بندی > > > مقالات لوپ لایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست