خرید نوار نور LED رنگ بنفش

ریسه نوری بنفش

هیچ چیز مانند یک نوار نور LED بنفش هیجان و انرژی را به منزل شما اضافه نمی کند. ریسه های با رنگ های خاص، فضا را با شکوه و جذاب جلوه می دهند. اما دیده شده که برخی از ریسه ها پس از چند سال استفاده کمرنگ می شوند یا تغییر رنگ می دهند. ریسه های نوری LED به چندین دلیل ممکن است درجه حرارت رنگ یا شادابی خود را از دست بدهند.

فهرست محتوا

عوامل اصلی تغییر رنگ نوار نور LED

ریسه های LED کاملاً روشن هستند و مقدار قابل توجهی نیرو را برای اجرای هر دیود مصرف می کنند. به عنوان مثال، یک ریسه کوتاه فقط با ۱۰ دیود LED، اگر هر دیود ۶۰ میلی آمپر را ترسیم کند، حدود ۶۰۰ میلی آمپر مصرف می کند. این مقدار قابل توجهی است. به همین دلیل، منبع تغذیه باید به اندازه کافی بزرگ و قدرتمند باشد تا بتواند چندین ریسه را راه اندازی کند. پس، یکی از عوامل تغییر رنگ ریسه های ال ای دی، ضعف منبع تغذیه است. زیرا یک منبع ضعیف، تمام پتانسیل ریسه را بالفعل نمی کند.

گرمای بیش از حد

هرچند ریسه های نوری نسبت به لامپ های رشته ای مقدار گرمای بسیار کمتری تولید می کنند، اما همان مقدار کم گرما آسیب زنندست. ریسه های LED به خاطر عناصر اتلاف گرما، به اجزای مختلفی که با آن ها ارائه شده، نیاز دارند. به عنوان مثال، نوار چسب. تولید کنندگان با کیفیت چسبی ارائه می دهند که دارای خواص خنک کننده است. این نوار چسب دارای ذرات سرامیکی است که می تواند گرما را از ریسه دور کرده و به دور از دیودهای حساس پراکنده کند.

محل نصب ریسه

قرار دادن نوار نور LED در مکان های حساس و گرم در خانه، مانند کنار اجاق گازها یا سایر وسایل الکترونیکی مانند تلویزیون یا کنسول ها، باعث افزایش دمای محیطی می شود که LED باید در آن کار کند. بنابراین، محل نصب ریسه هم ممکن است موجب کمرنگ شدن نور آن شود.

بیشتر بخوانید
اهمیت رنگ و میزان روشنایی ریسه های LED

یکی از دلایلی که منجر به تضعیف رنگ نوار نور LED می شود، این است که شما به طور تصادفی رنگ آن ها را گرفته اید! متخصصان نورپردازی بارها و بارها این موارد را دیده اند که افراد ریسه های نواری LED خود را رنگ یا نقاشی کنند! ممکن است دلیل این کار خسته شدن از یکنواختی نور ریسه یا پر رنگ کردن نور آن بعد از تضعیف رنگ باشد.

تولیدکنندگان با کیفیت بالاتر تمام نقاط ضعفی را که باعث تغییر رنگ نوار نور LED می شود، در نظر می گیرند. اما برخی دیگر ممکن است ریسه هایی را طراحی کنند که بعد از یک مدتی تغییر رنگ دهند. ایده های خوب نورپردازی LED می تواند فضای شما را درست نشان دهد. ریسه های روشن کار فضای خرده فروشی را برجسته می کنند، ریسه های خلوت باعث می شوند رستوران دنج و شیک به نظر برسد، تابلوهای نئون خیره کننده فضا را جذابیت بیشتری می دهند و نور غیر مستقیم درخشان می تواند به اتاق نشیمن شخصیت ببخشد. فناوری نورپردازی از لامپ های سنتی بسیار گذشته است. در آن زمان شما انتخاب محدودی از رنگ و میزان روشنایی داشتید. فناوری نوار نور LED همه این ها را تغییر داده است. اکنون می توانید فضای خود را به هر رنگی روشن کرده و سطح روشنایی را متناسب با نیاز خود تنظیم کنید. حتی رنگ های خاص و فسفری در دسترس هستند. یکی از این رنگ های خاص و شیک، بنفش است.

آیا واقعا رنگ بنفش مورد نیاز است؟

آیا تا به حال در سالن نورپردازی شده به کنسرت رفته اید؟ این سالن در مرکز توسط نورافکن های پرقدرت احاطه شده است که آن را از هر زاویه روشن می کند. در حالی که نورافکن های کوچکتر مناطق پایین تر را روشن می کنند. نور افکن های بالایی با هر نور پراکنده ای که از سایر نورافکن های موجود در سالن به آنها می رسد، روشن می شوند.

بیشتر بخوانید
نکات مهم در هنگام انتخاب ریسه نوری

 

ریسه نوری بنفش

حال تصور کنید که کل سالن توسط ریسه های سفید رنگ روشن شوند. تصویر زیبایی نیست؟ این امر نه تنها از تأثیر سالن می کاهد بلکه تمرکز روی اجرا را نیز برای شما دشوار می کند. چشم انسان خیلی زود به رنگ های روشن مخصوصا سفید و زرد عادت می کند. بنابراین، هر چقدر هم شدت نور و طول ریسه زیاد باشد، به چشم نمی آید. بنابراین رنگ های روشن ملایم برای مناطقی که نیاز به آرامش دارند بسیار مناسب هستند. اما برای فضاهایی که نیاز به هیجان دارند مناسب نیستند. برای این فضاها، رنگ های گرم و هیجانی بسیار مناسب هستند. رنگ هایی که جریان خون را افزایش دهند و شادابی را به رگ های بیننده تزریق کنند. نمونه های این فضاها شامل جشنواره ها، شهرهای بازی، پارک ها، باغ ها، پاساژ ها و… می شود.

چه عواملی را برای انتخاب رنگ ریسه باید در نظر گرفت؟

عوامل زیادی در انتخاب رنگ ریسه نوری دخیل هستند. اما مهم ترین آن ها مکان نصب و استفاده شما از ریسه و بهره وری ریسه نوری است.

مکان نصب نوار نور LED

طول، شکل، رنگ و روشنایی یک نوار نور LED به کاربرد آن بستگی دارد. اولین مرحله برای تعیین رنگ یک ریسه نوری، تعیین کاربرد آن است. به عنوان مثال، حمام جایی است که بتوانیم از زمان دوش خود لذت ببریم و پس از یک روز طولانی کار در آن استراحت کنیم. طراحی خوب حمام باعث می شود هنگام دوش گرفتن حال خوبی به ما دست دهد. رنگ LED در حمام نه تنها می تواند نور خوبی را برای ما فراهم کند، بلکه می تواند یک تزئین خوب در حمام باشد. نکته دیگر این است که شما می خواهید نوار نور LED را به صورت داخلی یا خارجی نصب کنید. مساحت کل و نوع فضا نیز مهم است. به عنوان مثال، ریسه های LED رنگی بیشتر در فضاهای باز و بزرگتر مورد استفاده قرار می گیرند. در حالی که رنگ های ملایم در فضای داخلی بیشتر استفاده می شوند.

بیشتر بخوانید
معرفی ریسه های ال ای دی مناسب نمای ساختمان و نور پردازی آن

بهره وری نوار نور LED

بازده LED به لومن ها به علاوه درخشندگی هر ساطع کننده نوار نور LED اشاره دارد. همانطور که بحث شد، لومن ها کل نور ساطع شده توسط یک ساطع کننده LED را تعیین می کنند. برای نوار نور LED، لومن ها معمولاً نوری را که یک فوت نوار ساطع می کند نشان می دهند. هرچه تعداد لومن بیشتر باشد، نور ساطع شده از نوار LED روشن تر می شود. بنابراین، هرچه بهره وری ریسه بالاتر باشد، روشنایی بیشتر خواهد بود. پس، اگر بهره وری پایین تر است، نورهای روشن تر نیاز است.

اگر با توجه به نکات بالا، رنگ بنفش را انتخاب کردید، لوپ لایت محصولات متنوع خود را به این رنگ عرضه می کند. محصولاتی که در این رنگ تهیه می شوند عبارتند از:

ریسه SMD LED با تراشه ۵۰۵۰ تراکم ۱۸۰

ریسه SMD LED با تراشه ۲۸۳۵ تراکم ۱۲۰

ریسه های نئون فلکس

همچنین اگر محصولات دیگری با رنگی خاص می خواهید، می توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید تا امکان تهیه آن برای شما مشتری عزیز بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست