مزایا و معایب ریسه ولتاژ بالا و ولتاژ پایین چیست؟

ریسه ولتاژ پایین، مزایای ریسه ولتاژ بالا، مزایای ریسه ولتاژ پایین، معایب ریسه ولتاژ بالا، معایب ریسه ولتاژ پایین

ریسه ولتاژ بالا و پایین برای موارد مختلفی کاربرد دارند. ترسیم طرح کلی ساختمان های مختلف، ساخت الگوهای روشنایی بزرگ، انواع دکوراسیون داخلی و… در بین این موارد جای داده می شوند. ریسه ولتاژ پایین و بالا در مواردی با یک دیگر تفاوت دارند. فشار، مقدار گرمای تولید شده، مقدار ولتاژ مورد نیاز، کمربندی چراغ و… از جمله این تفاوت ها به شمار می روند. به همین علت می خواهیم در ادامه به شما بگوییم که چگونه می توانیم یک خرید موفق را برای خودمان رقم بزنیم. از این رو در ادامه به بررسی معایب و مزایای نوار ال ای دی ولتاژ بالا و پایین خواهیم پرداخت. پس تا انتها ما را همراهی کنید.

فهرست محتوا

مزایا و معایب ریسه ولتاژ بالا و ولتاژ پایین

  1. ایمنی

ولتاژی که برای ریسه ولتاژ بالا مورد استفاده قرار می گیرد، ۲۲۰ ولت است. این مقدار در بین ولتاژهای خطرناک جای گرفته است و استفاده از آن در برخی برنامه ها ریسک بسیار بالایی دارد. به همین علت می توان آن را بین اصلی ترین معایب ریسه ولتاژ بالا جای داد. در حالی که مقدار ولتاژ به کار گرفته شده در نوارهای LED ولتاژ پایین ۱۲ ولت بوده و به صورت DC است. این مقدار کاملا ایمن بوده و برای موارد مختلفی به کار گرفته می شود. به همین علت استفاده از آن هیچ خطری برای افراد ندارد.

  1. نصب

یکی از مهم ترین مواردی که می توانیم به بررسی آن بپردازیم، نصب دو ریسه ذکر شده است. نصب ریسه‌هایی که از ولتاژ بالایی برخوردار هستند، ساده بوده و توسط درایوها به صورت مستقیم هدایت می‌شوند. برای اتصال ریسه هایی که ولتاژ بالا دارند از منبع تغذیه ۲۲۰ ولت بهره گرفته می شود. نصب نوارهایی که ولتاژ پایین تری را دارند، پیچیده تر است. چرا که به صورت DC هستند. از این رو می توان نصب پیچیده را از معایب ریسه ولتاژ پایین جای داد.

بیشتر بخوانید
چگالی ال ای دی در ریسه ال ای دی به چه معناست؟

تفاوت ریسه های ولتاژ بالا و ولتاژ پایینتفاوت ریسه های ولتاژ بالا و ولتاژ پایین

  1. قیمت

 اگر به دو نوع چراغ LED نگاه کنید، می توانید متوجه شوید که قیمت های یکسانی دارند، اما هزینه کلی آن ها متفاوت است؛ زیرا چراغ های LED ولتاژ بالا به منبع تغذیه با ولتاژهای بالا مجهز هستند. به طور کلی یک منبع تغذیه می تواند ۳۰ الی ۵۰ متر از نوار انعطاف پذیر LED را تحت پوشش قرار دهد و به طور نسبی هزینه های آن نسبتاً کم است. همچنین یک نوار یک متری ولتاژ پایین به ۱۲ الی ۱۴ وات ولتاژ نیاز دارد، به این معنی که برای هر نوار ۱ متری باید ۱۵ وات انرژی تامین شود. . به این ترتیب ، هزینه نوار LED ولتاژ پایین بسیار بیشتر از نوار LED ولتاژ بالا خواهد بود. پس هزینه مقرون به صرفه یکی از برترین مزایای ریسه ولتاژ بالا به شمار می رود.

  1. بسته بندی

بسته بندی نوار LED ولتاژ بالا کاملاً متفاوت از نوار LED ولتاژ پایین است. در هر بسته بندی می توان ۵۰ تا ۱۰۰ متر از ریسه های ولتاژ بالا را جای داد. در حالی که برای ریسه ها با ولتاژ پایین تر این مقدار به ۵ تا ۱۰ متر کاهش پیدا می کند. اگر این مقدار افزایش داشته باشد، شاهد ضعیف شدن منبع تغذیه DC خواهید بود.

  1. عمر مفید؛ از اصلی ترین مزایای ریسه ولتاژ پایین

عمر مفید نوار LED ولتاژ پایین از نظر فنی ۵۰،۰۰۰ تا ۱۰۰،۰۰۰ ساعت خواهد بود، اما عمر واقعی می تواند به ۳۰،۰۰۰ تا ۵۰،۰۰۰ ساعت برسد. به دلیل ولتاژ بالا، نوارهای LED که دارای ولتاژ بالاتری هستند، گرمای بیشتری را در هر بار تولید می کنند که همین موضوع مستقیماً بر طول عمر نوار LED ولتاژ بالا تأثیر می گذارد. به طور کلی، عمر مفید نوار LED ولتاژ بالا حدود ۱۰،۰۰۰ ساعت است.

بیشتر بخوانید
راهنمای انتخاب ریسه ال ای دی مناسب

شما عزیزان می توانید بهترین ریسه های ولتاژ بالا و پایین را از مجموعه بزرگ لوپ لایت تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست