معرفی ریسه های ال ای دی مناسب نمای ساختمان و نور پردازی آن

نور پردازی نما با LED معرفی ریسه های ال ای دی مناسب نمای ساختمان و نور پردازی آن

طراحی نور و نور پردازی خارجی به اندازه طراحی نور فضای داخلی برای داشتن یک فضای جذاب در داخل و خارج از منزل لازم و ضروری است. این امر نقش مهمی در روشنایی و طراحی معماری منزل شما دارد. نمای بیرونی ساختمان اولین چیزی است که افراد آن را مشاهده می کنند. یک طراحی خوب و درخشنده می تواند جلوه ی زیبایی از منزل شما را به نمایش بگذارد. نور پردازی نما با LED ها می تواند زیبایی خاصی به منزل شما ببخشد و محیطی دل‌نشین را برای مهمانان شما فراهم کند. نور پردازی دقیق باعث می گردد تا منظره ی حیات، چمن ها و… به وضوح دیده شوند. علاوه بر زیبایی امنیت منزل شما نیز فراهم می گردد زیرا نقطه تاریکی وجود ندارد. با گذشت زمان از روش های نوینی برای نور پردازی نما استفاده می شود. در ابتدا نورپردازی فقط برای روشنایی  بناهای تاریخی کاربرد داشت ولی امروزه یکی از کارهای موردنیاز هر خانه توجه به نورپردازی آن است. طراحان نور پرداز از روش های نوینی برای تعریف و ارتقای ظاهر ساختمان استفاده می کنند.

فهرست محتوا

 نور پردازی نما با LED چگونه انجام می شود؟

گزینه های زیادی برای ایجاد روشنایی ساختمان وجود دارد. به عنوان نمونه می توانید از یکی از ترکیب های چراغ های سیل، واشرهای دیواری، چراغ های بالا و پایین، بولاردها، چراغ های نواری استفاده کنید.

-نور پردازی با چراغ های سیل

این چراغ ها روشنایی دیوارها را فراهم می کند. همچنین برای نور پردازی محیط فضای باز هم کاربرد دارند. ویژگی این چراغ ها این است که می توانند ناحیه زیادی را نورانی کنند، یک صحنه زیبا خلق کنند و همه محیط را روشن نگه دارند.

بیشتر بخوانید
نحوه کنترل ریسه های ال ای دی RGB
معرفی ریسه های ال ای دی مناسب نمای ساختمان و نور پردازی آن
معرفی ریسه های ال ای دی مناسب نمای ساختمان و نور پردازی آن

در زمان نصب این نور پردازها باید به سه نکته زیر توجه داشته باشید:

-فاصله از دیوار: پیشنهاد می شود این چراغ ها را در فاصله ¾ برابر ارتفاع ساختمان نصب کنید. به عنوان مثال، اگر ارتفاع ساختمانی ۳۶ فوت است آن ها را در فاصله ۳۶ فوت نصب کنید. چنانچه این فاصله را رعایت نکنید نور پردازی غیر یکنواختی خواهید داشت.

فاصله بین چراغ ها: فاصله بین دو چراغ نباید بیشتر از دو برابر فاصله آن ها از دیوار باشد هم چنین این فاصله نباید بیش از ۵۴ فوت باشد.

جهت: جهت نوردهی باید به سمت ساختمان باشد و حداقل در فاصله ۳/۲ از ارتفاع ساختمان باشد. در این مورد می توانید هدف را در فاصله ۲۴ فوت در بلندی قرار دهید.

  • واشرهای دیواری

نور پردازی با واشرهای دیواری جهت زیبایی بخشیدن به دیوارها طراحی شده است. استفاده از این نورپردازها به شما این امکان را می دهد تا چراغ های رنگارنگ و زیبایی داشته باشید. این چراغ ها روشنایی زیادی دارند و جلوه ی خاصی به آن می بخشند.

  • چراغ های بالا و پایین

نور پردازی نما توسط چراغ های بالا یکی دیگر از روش های نورپردازی است. بهترین مکان برای نصب این چراغ ها قسمت میانی دیوارها هستند. این چراغ ها هم‌زمان نور قسمت بالا و پایین ساختمان را فراهم می کنند و محیط جذابی را ایجاد می کند.

  • نور پردازی با بولاردها

این چراغ ها روشنایی روی چمن ها را فراهم می کنند هم چنین برای برجسته کردن مسیرها کاربرد دارند.

  • نور پردازی با چراغ های نواری

این چراغ ها می توانند یک افزونه ی اضافی به نمای جلوی ساختمان اضافه کنند. شما می توانید این نوارها را در قسمت پنجره ها نصب کنید و از زیبایی آن ها لذت ببرید.

بیشتر بخوانید
ریسه‌های ال ای دی نواری - هر آنچه که باید قبل از خرید بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست