با انواع ریسه های نواری بیشتر آشنا شویم

ریسه نواری

در حالی که روشنایی طبیعی در طول روز خوب است، اما شب هنگام خانه شما سزاوار تابش درخشش بی نظیر و زیبا است. اینجاست که ریسه های نواری LED وارد عمل می شوند. همه چیز از رنگ تا شدت روشنایی را می توان متناسب با نیازهای شما توسط اکثر مدل های نوارهای روشنایی LED تغییر داد. تصور کنید زیر نور آبی کبالت عمیق یا بنفش درخشان بخوابید! حتی برخی از آن ها دارای حس حرکتی هستند. بنابراین می توانید بدون نیاز به نزدیکترین پریز سوئیچ نور، در رختخواب رنگ و میزان نور را تغییر دهید.

ریسه های نواری LED یک راه حل تمام و کمال برای نورپردازی نقطه ای، نور زیر پله، نور نرده، زیر نور کابینت، روشنایی مسیر، روشنایی فضای باز و موارد دیگر است. ریسه های LED در صورت هماهنگی با کنترلر RGB، در انواع رنگ های ثابت یا کیت های تغییر رنگ RGB موجود است. از نور نوار LED می توان برای کاهش انرژی مصرف شده در ویترین های نور یا کمد استفاده کرد. در عین حال، این کار گرمای ناشی از چراغ های روشن یا نورپردازی سنتی را کاهش می دهد. این نوارها دارای نوارهای ۱۲ ولت و ۲۴ ولت هستند که باید با درایور LED ولتاژ صحیح جفت شوند. انواع مختلفی از این ریسه ها در بازار موجود است که در این مقاله ما به معرفی مهم ترین آن ها می پردازیم.

ریسه نواری ال ای دی
ریسه نواری ال ای دی

ریسه نواری نئون فلکسی

ریسه های نواری نئون فلکس بسیار سازگار با محیط زیست هستند. زیرا برخلاف لامپ های نئونی قدیمی فاقد سرب و جیوه هستند. دیگر نیازی به نگرانی در مورد نشت جیوه یا سرب در طبیعت یا مضرات تابش نور اینگونه لامپ ها نیست. زیرا ما جایگزین فوق العاده ای برای این نوع لامپ ها در دست داریم. از مزایای ریسه های نئون فلکس این است که شما یک منبع نور با تکنولوژی پیشرفته دارید که ضمن ارائه کیفیت روشنایی بی نظیر، با راندمان بالا مصرف برق را کاهش می دهد. با خاموش کردن چراغ های نئون قدیمی می توانید گزینه های جدید تر و بهینه تری را داشته باشید و به محیط زیست کمک کنید.

بیشتر بخوانید
دسته بندی کلی انواع ال ای دی نواری و تفاوت های آن ها

از مهم ترین ویژگی های این ریسه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انعطاف پذیری و دوام بالا

طول عمر بالا (حداکثر ۵۰۰۰ ساعت)

حاوی مهارکننده های UV

بسیار سازگار با محیط زیست

ایجاد نورپردازی مرزی

انواع ریسه های نوری نئون فلکس عبارتند از:

ریسه Neon Flex با تراشه ۲۸۳۵ با تراکم ۱۲۰ مدل LA-S1526-120

ریسه Neon Flex با تراشه ۲۸۳۵ با تراکم ۱۲۰ مدل LA-FLAT120

ریسه Neon Flex با تراشه ۲۸۳۵ با تراکم ۱۲۰ مدل mini

ریسه نواری اس ام دی

با پیشرفت در تکنولوژی و تغییر در سبک زندگی، همه می خواهند از تجربه سینمایی در خانه، دفتر یا هر مکان تفریحی لذت ببرند. برای آن ها، بهترین انتخاب این است که از ریسه های نواری SMD LED استفاده کنند. این ریسه ها دارای طول ۳۰-۶۰ فوت هستند. اما می توان این ریسه ها را به هر طولی برش داد و برای اهداف مختلف نصب کرد. این ریسه ها را می توان در فضاهای گوشه ای خانه، وسایل کوچک الکترونیکی مانند تلویزیون، یخچال، رایانه شخصی، مبلمان و دیوارپوش ها نصب کرد. این ریسه های شگفت انگیز دارای چندین ویژگی مانند گزینه های قابل برنامه ریزی، کنترل از راه دور، قابلیت کنترل با گوشی های هوشمند برای راحتی کار با بی سیم از راه دور و عملکرد بدون دردسر هستند. علاوه بر این، این ها با ویژگی های مختلفی مانند حالت موسیقی هوشمند، و تایمر ارائه می شوند.

انواع ریسه های اس ام دی عبارتند از:

ریسه SMD LED با تراشه ۲۸۳۵ تراکم ۶۰

ریسه SMD LED با تراشه ۵۰۵۰ تراکم ۱۸۰

بیشتر بخوانید
بررسی و معرفی انواع ال ای دی های نوری smd و مقایسه آنها

ریسه SMD LED با تراشه ۲۸۳۵ تراکم ۱۲۰

ریسه SMD LED با تراشه ۲۸۳۵ بلو لاین تراکم ۱۲۰

ریسه SMD LED با تراشه ۲۸۳۵ تراکم ۱۸۰

ریسه نواری سی او بی

با فناوری موجود در این ریسه ها، می توان کیفیت نور را بهتر تشخیص داد. زیرا نقاط LED جداگانه دیگر قابل مشاهده نیستند. با یک طیف نور پیوسته می توان خطوط نازک و باریکی از نور ایجاد کرد. استفاده از نوارهای COB LED به عنوان نور افکت یا مسیر و نور جهت دار بسیار رایج است. علاوه بر این، انعطاف پذیری این ریسه ها موجب می شود که در اندازه های دلخواه قابل برش باشد. ریسه های LED COB در نسخه هایی با ولتاژ ثابت ۱۲ ولت و ۲۴ ولت موجود هستند. همچنین نسخه هایی با طیف رنگ متفاوت در محدوده ۲۲۰۰ K تا ۶۵۰۰ K وجود دارد.

ریسه COB LED با تراشه ۹۲۲ از محبوب ترین این نوع ریسه های نواری است.

سخن پایانی

ریسه های نواری LED که پرفروش ترین محصول ایران و جهان هستند را می توانید از لوپ لایت تهیه کنید. گروه صنعتی نیک تاب نور یزد با نام تجاری لوپ لایت در حال حاضر ریسه های کم ولتاژ و پر ولتاژ را با تراکم های مختلف تولید می کند. جهت اطلاع از تازه ترین ریسه های LED و محصولات دیگر می توانید به بخش معرفی محصولات مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید