دسته بندی کلی انواع ال ای دی نواری و تفاوت های آن ها

قیمت ال ای دی نواری نوار, ال ای دی rgb با کنترل, ال ای دی نواری پشت چسب دار, نوار ال ای دی ریموت دار, ریسه ال ای دی نواری,ال ای دی نواری چسبی ,ال ای دی نواری دیجی کالا ,ال ای دی نواری 2835

دسته بندی  کلی انواع ال ای دی نواری و تفاوت های آن ها

انواع ال ای دی نواری به طور کلی به دو دسته تقسیم بندی می شوند: نوار ال ای دی سخت و نوار ال ای دی انعطاف پذیر. همچنین نوار ال ای دی معمولی نیز شامل چراغ ال ای دی قدیمی است که به کمک سیم، متصل شده است، مانند نوار ال ای دی مسطح سه سیمه و چهار سیمه.

  1. ریسه ال ای دی سخت از PCB ( برد مدار چاپی)، پچ ال ای دی و پین اتصال ال ای دی ساخته شده است. قطعات گوناگون بر طبق نیاز، برای تجهیزات مختلف استفاده می گردند. مزیت مهم ریسه های ال ای دی سخت، این است که به آسانی تعمیر می شوند و پردازش و اتصال دستگاه، راحت تر می باشد. عدم خم شدن و انعطاف پذیر نبودن این ریسه ها، باعث شده است که برای استفاده محلی مناسب نباشند. در این ریسه ها معمولا ۱۸، ۲۴، ۳۰، ۳۶ و ۴۰ ال ای دی پچ وجود دارند و یا ممکن است بسته به شرایط، تعداد بیشتری ال ای دی در ریسه های ال ای دی سخت استفاده گردد. این ریسه ها معمولا دارای پین اتصال ال ای دی به تعداد ۱۸، ۲۴، ۳۶، و ۴۸ عدد هستند و یا بسته به شرایط مختلف، ممکن است پین های بیشتری در این ریسه ها استفاده گردد. انواع ال ای دی نواری سخت معمولا دارای سمت های مختلف هستند و قسمت جلویی آن ها، قسمت نورانی است که به عنوان دیوار بزرگ نورانی شناخته می شود.
  2. ریسه های ال ای دی انعطاف پذیر از FPC (برد مدار الکتریکی) و ال ای دی پچ ساخته شده اند، به طوری که ضخامت این محصول در حد ضخامت یک سکه بوده و فضای زیادی را اشغال نمی کند؛این ریسه ها دارای ۱۸ ال ای دی در طول ۳۰ سانتی متر، ۲۴ ال ای دی و ۱۵ ال ای دی در طول ۵۰ سانتی متر و ۲۴ ال ای دی و ۳۰ ال ای دی در طول نامشخص( در این حالت، طول بستگی به شرایط دارد) می باشند. همچنین نوارهای ال ای دی انعطاف پذیر در طول های ۶۰ و ۸۰ سانتی متر و یا بیشتر موجود هستند که کاربران مختلف با توجه به استفاده های متفاوت، ازبین آن ها انتخاب می کنند.
بیشتر بخوانید
مشخصات اصلی و محدوده عملکرد ریسه های نورانی ال ای دی

مواد FPC نرم و لطیف بوده و به راحتی خم می شوند و به آسانی تا شده و شکل گرفته و در فضاهای سه بعدی، بدون شکستگی، کشیده می شوند. انواع ال ای دی نواری انعطاف پذیر، بسیار مناسب برای فضاهای نامنظم و فضاهای محدود و باریک هستند و به دلیل این که انعطاف پذیری و امکان خم شدگی و پیچ خوردگی دارند، برای دکورهای تبلیغاتی مناسب هستند و ترکیبی دلخواه از الگوهای مختلف را با آن ها می توان ایجاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست