تفاوت های ال ای دی نواری نرم و سخت

تفاوت های ال ای دی نواری نرم و سخت تفاوت های ال ای دی نواری

تفاوت های ال ای دی نواری نرم و سخت

تفاوت های ال ای دی نواری سخت و ال ای دی نواری انعطاف پذیر در این مقاله توضیح داده خواهد شد. چراغ های ال ای دی نواری سخت از برد های PCB تشکیل شده است و چراغ های کوچک LED روی نوار مونتاژ شده اند. به طور معمول در هر متر، ۷۲ یا ۶۰ عدد مهره یا چراغ LED وجود دارد. مواد به کار رفته معمولا از جنس آلومینیوم و یا تخته بوکیان و یا ترکیب این دو می باشند. ویژگی های صفحه آلومینیومی به این صورت است که با سرعت بیشتری گرم می شود، بنابراین مهره LED دچار شکست نوری نمی شود، زیرا دارای درجه حرارت بالا می باشد. پدیده نور مرده در صفحات ضخیم آلومینیومی چراغ به وجود نمی آید، چون صفحات، اثر خنک کننده در لامپ دارند. عیب صفحه آلومینیوم این است که برش نادرست آن، باعث ایجاد اتصال کوتاه می شود، به طوری که دمای چراغ به شدت بالا رفته و می سوزد.

چراغ های ال ای دی نواری نرم و انعطاف پذیر، از FPC استفاده می کنند و مهره ها روی نوار باریک، مونتاژ شده اند. این ریسه ها، باریک و کوچک بوده و در قسمت پشتی خود دارای چسب ۳M برای اتصال و دو عدد ترمینال در انتها و ابتدای خود هستند. ریسه های انعطاف پذیر، نوارهای نورانی چند منظوره هستند. یکی از تفاوت های ال ای دی نواری نرم با سخت، ضخامت این ریسه ها است. نوارهای ال ای دی نرم از نظر ضخامتی به اندازه ضخامت یک سکه هستند و مانند نوارهای سخت دارای ۶۰ و یا ۷۲ مهره LED در هر متر می باشند.

بیشتر بخوانید
چگونه ریسه نوری مناسب پروژه خود را انتخاب کنیم؟

یکی دیگر از موادی که در نوارهای ال ای دی سخت، استفاده می شود، صفحات شیشه ای هستند که برای جلوگیری از پدیده اتصال کوتاه به کار می روند، اما از نظر اتلاف حرارت، عملکرد ضعیفی دارند. روشنایی طولانی مدت نوار نور باعث ایجاد دمای بیش از حد و شکست نوری در چراغ جلویی می شود. نصب نوارها یا ریسه های ال ای دی سخت، باید در شیارهای آلومینیومی انجام شود. معمولا شیارهای آلومینیومی به دو رنگ طلایی و نقره ای در بازار موجود می باشند.

 یکی از تفاوت های ال ای دی نواری نرم با نوع سخت این است که ریسه نرم، آن قدر انعطاف دارد که می توان به شکل دایره آن را خم کرد. برای ایجاد اشکال سه بعدی و کارهای تبلیغاتی از این ریسه ها استفاده می شود. این ریسه ها را می توان در اندازه های دلخواه برش داد و استفاده کرد. این ریسه ها به طور مثال در کارخانه های صفحه نمایش، پیشخوان تلفن همراه، باکس های تبلیغاتی نورانی، نورپردازی سقف، ماشین اصلاح، چراغ کابینت، چراغ کمد و روشنایی باغ در شب به کار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست