چگونگی نور پردازی در محیط کار( قسمت دوم )

چگونگی نور پردازی در محیط کار( قسمت دوم )

یک طرح روشنایی محیط کار که به خوبی طراحی شده باشد می تواند خلق و خو، بهره وری و عملکرد را بهبود بخشد. از سوی دیگر، روشنایی ناکافی محل کار می تواند منجر به روحیه پایین، کاهش بهره وری و شاید حتی درد چشم و ناراحتی شود. بسیاری از صاحبان مشاغل برای میزهای خوب و صندلی های کار راحت پول خرج کرده اند، اما از این فرصت برای تهیه یک طرح روشنایی مناسب برای دفاتر خود استفاده نکرده اند.

چگونه محل کار خود را روشن کنیم؟

نور فضای باز را در محل کار خود در نظر بگیرید: هنگام ایجاد یک طرح روشنایی برای کسب و کار خود، نور مستقیم خورشید را در نظر بگیرید. پنجره‌ها، نورگیرها و گذرگاه‌های ورودی همگی ممکن است نور طبیعی را تامین کنند. نور طبیعی موثرترین تقویت کننده خلق و خو در محل کار شما خواهد بود، بنابراین از فرصت استفاده کنید و در عین حال خیره کننده را در نظر بگیرید.

چگونگی نور پردازی در محیط کار( قسمت دوم )

گزینه های روشنایی غیرمستقیم را انتخاب کنید: روی خنثی نگه داشتن لامپ ها در دفتر کار خانگی خود تمرکز کنید تا روشنایی عالی ایجاد کنید. چراغ های سقفی، مانند چراغ های توکار، چراغ های سقفی، چراغ های آویز مانند لامپ های اداری ایستاده یا لوسترها، نمونه هایی از روشنایی مستقیم هستند. به دنبال فرصت هایی برای ارائه نور غیرمستقیم به محل کار خود باشید، مانند لامپ های رومیزی فوق عریض، نورپردازی خنک اداری مانند چراغ های برجسته و لامپ های کف.

اطمینان حاصل کنید که دفتر شما دارای روشنایی وظیفه ای است: شیفت های طولانی که صرف طراحی، خواندن یا حتی ایجاد می شود، نیاز به استفاده از یک چراغ کار مانند یک لامپ میز LED در ایستگاه کاری شما دارد. هنگام انتخاب یک چراغ کار برای دسکتاپ یا محل کار خود، به دنبال چراغی باشید که نور کافی را بدون ایجاد تابش خیره کننده ارائه دهد. هنگام تنظیم نور روی دسکتاپ، اطمینان حاصل کنید که نور شما در سراسر دست غالب شما قرار دارد تا از سایه ها جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید
12 روش که ریسه های LED می توانند درخشان کننده فضای شما باشند

چگونگی نور پردازی در محیط کار( قسمت دوم )

نورپردازی خوب

نورپردازی برای اهداف مختلف، فراتر از اینکه صرفاً به کارمندان و مشتریان اجازه می‌دهد راه خود را ببینند، حیاتی است. علاوه بر این، یکی از مهم ترین ویژگی های یک محیط کاری مثبت، نور خوب است. این به نوع روشنایی اشاره دارد که نه خیلی روشن و نه خیلی کم است.

کیفیت شغل را بهبود می بخشد: اشتباهات برای سازمان ها زمان و تلاش را به همراه دارد. نورپردازی مناسب کیفیت کار را افزایش می دهد و به جلوگیری از خطاهای محل کار کمک می کند.

راندمان را بهبود می بخشد: نور خوب باعث افزایش ۱۵ درصدی کارایی و کاهش ۳۵ درصدی اشتباهات محل کار با روشنایی بهتر می شود.

خلاقیت را بهبود می بخشد: نشان داده شده است که نور کم میز (اما نه چندان کم) بر تفکر استراتژیک و نوآورانه کارکنان تأثیر مثبت می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید