ریسه LED برای رشد گیاهان

ریسه ال ای دی برای رشد گیاه

در گذشته، استفاده از وسایل روشنایی مصنوعی یکی از گران ترین راه ها برای رشد گیاهان پزشکی بود و یک مجموعه خوب از چراغ های HID یا HPS می تواند هزینه بیشتری برای خرید تمام تجهیزات لازم برای شما داشته باشد. در حال حاضر، به لطف   LED، چنین چراغ‌هایی بسیار ارزان‌تر هستند و رشد گیاهان دارویی را برای پرورش دهندگان آسان‌تر می‌کنند.

ریسه LED چگونه باعث رشد گیاهان می شود ؟

چراغ‌های رشد گیاهان پزشکی به گیاهان کمک می‌کند تا فتوسنتز کنند و در نهایت کیفیت گیاهان پزشکی را افزایش دهند، به تولیدکنندگان کمک می‌کنند تا برداشت‌های با کیفیت، پرمحصول و ثابتی داشته باشند و تولیدکنندگان می‌توانند با استفاده از گیاهان پزشکی پیشرفته، برداشت خود را به سطح بالاتری برسانند. رشد چراغ ها نهال های گیاهان پزشکی شکننده هستند و به شدت نور کمتری نیاز دارند، به عنوان یک قانون کلی، قرار دادن نهال گیاهان پزشکی بین ۲۴ تا ۳۶ اینچ از نور شما بی خطر است، قرار دادن چراغ روشنایی نزدیکتر باعث سفید شدن نهال های گیاهان پزشکی یا توقف رشد آنها می شود. و قرار دادن منبع نور در این ارتفاع نیز از خشک شدن خاک جلوگیری می کند. در مرحله نهال هر چه شدت نور کمتر باشد بهتر است.

در طول چند روز اول رشد، بیشتر پرورش دهندگان انتخاب می کنند که  LED را به مدت ۱۸ ساعت در روز، همراه با ۶ ساعت تاریکی، برای ۶ روز رشد روشن کنند. با این رویکرد ملایم، همانطور که نهال های شما بلندتر، قوی تر و نزدیک به قوی ترین قسمت مرحله رشد رویشی رشد می کنند، می توانید به تدریج شدت نور را برای ترویج فتوسنتز افزایش دهید.

بیشتر بخوانید
ویژگی ریسه LED چیست؟

چراغ LED برای رشد گیاهان

هنگامی که گیاهان دارویی در مرحله رشد گیاه هستند، نور بیشتری برای فتوسنتز مورد نیاز خواهد بود و چراغ های رشد باید در نزدیکی تاج گیاهان دارویی، در فاصله ۱۲ تا ۲۴ اینچ از برگ ها در بالای تاج گیاهان طبی آویزان شوند. رشد گیاهان پزشکی را از نزدیک زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که نور کافی دریافت می کنند، اما نه بیش از حد، و همانطور که گیاهان پزشکی رشد می کنند، باید سالم، قوی و پرپشت باشند.

. اما مراقب باشید که  ال‌ای‌دی گیاهان پزشکی را خیلی نزدیک به هم قرار ندهید، زیرا می‌تواند به رشد آنها آسیب برساند. در مرحله شکوفه دادن گیاهان پزشکی، LED های قرمز رنگ در لامپ برای مرحله شکوفه گیاهان پزشکی شما مناسب هستند تا رشد جوانه و تسریع ساقه را تقویت کنند.

در یک محیط داخلی، پرورش دهندگان باید از ۱۲ ساعت نور و ۱۲ ساعت تاریکی کامل بدون وقفه اطمینان حاصل کنند تا گلدهی را القا کنند. به یاد داشته باشید، مهم است که ۱۲ ساعت تاریکی را قطع نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست