همه چیز درباره عمر ریسه ال ای دی

در اره عمر ریسه ال ای دی

فهرست محتوا

  ریسه های LED چقدر عمر می کنند؟

واقعیت این است که طول عمر یک ریسه LED معمولاً در محدوده ۴ تا ۶ سال است. به عنوان مثال، یک ریسه LED می تواند ۱۰ سال دوام بیاورد، اما اگر مکرراً در فضای باز در دمای بسیار گرم استفاده شود، ممکن است فقط ۸ دوام داشته باشد، یا اگر نور در مکانی با دمای اتاق نگه داشته شود و به ندرت استفاده شود، ممکن است ۱۲ سال دوام بیاورد. با این حال، همچنین باید توجه داشت که حتی اگر یک ریسه LED به طول عمر مشخص شده توسط سازنده برسد، نور دچار پوسیدگی نورانی می شود که باعث کاهش نور خروجی LED در طول زمان می شود.

طول عمر LED به نحوه استفاده از آن بستگی دارد.منطقه، کاربرد، جریان، دما، فرکانس استفاده و حتی نحوه استفاده از ریسه LED می تواند بر طول عمر لامپ تأثیر بگذارد.

همه چیز درباره عمر ریسه ال ای دی

آیا نور خروجی LED ها با گذشت زمان کاهش می یابد؟

یکی از مواردی که هنگام خرید لامپ باید به آن توجه کنید، پوسیدگی نورانی است. همه منابع نوری در طول عمر خود از افت خروجی نور رنج می برند. با این حال، در بین همه گزینه ها، LED ها دارای نقطه پوسیدگی خروجی نور بسیار بالایی هستند که L70 نامیده می شود. پس از رسیدن به طول عمر اسمی خود، خروجی نور به جای اینکه دچار شکست ناگهانی شود، به آرامی کم می شود.

چگونه طول عمر ریسه  LED را محاسبه کنیم؟

محاسبه طول عمر در سال آسان است. اگر فرض کنیم که یک  ریسه  LEDبه طور متوسط ​​۷ ساعت در روز به مدت ۳۶۵ روز روشن باشد، این مقدار به ۲۵۵۵ ساعت در سال می رسد. اگر طول عمر ریسه ال ای دی ۲۵۰۰۰ساعت باشد، ۹٫۷ سال عمر می کند!

بیشتر بخوانید
آیا ریسه ال ای دی باعث اتش سوزی می شود ؟

عوامل موثر در عمرریسه   LED چیست ؟

ریسه های LED به دلیل طول عمر طولانی خود شناخته می شوند، بسیاری از تولید کنندگان عمر مورد انتظار را مستقیماً روی بسته بندی چاپ می کنند. این می تواند بین ۵ تا ۲۰ سال باشد، اما عمر واقعی یک LED بیشتر از تخمین ساده سازنده است. عوامل زیادی می توانند بر طول عمر واقعی LED تأثیر بگذارند، از جمله گرمای شدید، فرکانس بالای استفاده، و کارکردن نور LED با جریانی بالاتر از آنچه در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست