چگونه ریسه را به دیوار و سقف وصل کنیم؟

چگونه ریسه را به دیوار و سقف وصل کنیم؟

با ورود ریسه‌های ال ای دی به حوزه روشنایی و نورپردازی ، شاهد کاربرد گسترده این محصولات برای تزیین و تامین نور کافی محیط‌های مختلف هستیم. اما سوال اصلی این است که چگونه ریسه را به دیوار و سقف وصل کنیم؟ آیا محصولات خاصی برای چنین کاری طراحی شده‌ است؟ آیا برای نصب ریسه‌های ال ای دی در سقف و یا دیوار نیاز به تهیه کالای خاصی داریم؟

توجه داشته باشید که روش‌های مختلفی برای اتصال ریسه به دیوار و سقف وجود دارد که هر یک در شرایط مختلف کارآمد خواهد بود. در ادامه همراه ما باشید تا علاوه‌بر بررسی این روش‌ها، چند مورد از بهترین محصولاتی که می‌توانید ریسه را با کمک آن‌ها به دیوار و سقف وصل کنید را معرفی نماییم.

چگونه ریسه را به دیوار و سقف وصل کنیم؟

راه های اتصال ریسه به دیوار و سقف

روش‌های مختلفی برای اتصال ریسه به سقف و حتی دیوار وجود دارد. دقت داشته باشید که هر یک از این موارد گزینه مناسبی برای هدف شما خواهد بود. در ادامه این بخش هر یک را به طور کامل بررسی می‌کنیم:

به کارگیری پیچ‌های دیواری

یکی از ساده‌ترین راه‌هایی که برای وصل‌کردن ریسه‌های ال ای دی به دیوار وجود دارد، استفاده از پیچ‌ است. برای این کار، شما باید با کمک چندین پیچ، برخی از قسمت‌های ریسه را به دیوار متصل کنید. معمولا برای اینکه دقت کار بالاتر برود، توصیه می‌شود قبل از سوراخ‌کردن دیوار، الگوی مدنظر خود را طراحی کرده و سپس پیچ‌‌ها را به دیوار فرو کنید.

زمانی که الگوی شما مشخص باشد، راحت‌تر می‌توانید محل قراردادن پیچ‌ها را تعیین کنید. یکی از نکاتی که باید به خاطر داشته باشید این است که همه پیچ‌‌ها را همزمان با هم به دیوار متصل نکنید. مرحله به مرحله این کار را انجام دهید و بعد از اطمینان از اتصال محکم ریسه به دیوار، پیچ بعدی را به کار بگیرید.

بیشتر بخوانید
پاسخ به سوالات متداول با نورپردازی در ساختمان ها

برای اینکه ریسه اتصال نسبتا پایداری به دیوار داشته باشد، بهتر است آن را یک یا چند دور به دور پیچ بچرخانید. اما گاهی اوقات چنین شرایطی فراهم نیست و مجبور خواهید بود از برخی چسب‌ها کمک بگیرید. در صورتی که قصد دارید ریسه بین دو اتصال خود با پیچ‌های دیواری کمی آویزان باشد، خیلی آن را محکم نکنید.

به کارگیری پیچ‌های دیواری

به کارگیری چسب‌های مخصوص

برخی از افراد ممکن است با خود این سوال را مطرح کنند که چگونه ریسه را به دیوار و سقف وصل کنیم تا آسیبی به گچ آن‌ها وارد نشود. روش قبلی سبب می‌شود برخی از قسمت‌های دیوار سوراخ شده و در صورت برداشتن ریسه‌ها، زیبایی قبلی خود را از دست دهد.

به همین دلیل، در صورتی که تمایلی به استفاده از پیچ به منظور اتصال ریسه‌های مختلف به دیوار و سقف خود را ندارید، می‌توانید روش دیگری را امتحان کنید. یکی از روش‌های تقریبا بدون آسیب، به کارگیری چسب برای محکم‌کردن این محصولات است. با این کار حتی زیبایی مدنظر شما بهتر از قبل به چشم می‌آید.

البته برای اینکه اتصال ریسه به دیوار و سقف محکم و پایدار باشد، باید از قبل محل آن را به خوبی از هر گونه آلودگی پاک کنید. وجود رطوبت و حتی کمی گرد و غبار روی دیوار یا سقف، سبب اتصال سست خواهد شد و در گذر زمان ریسه از بافت اطراف خود جدا می‌شود.

به منظور انجام این کار نیز توصیه بر آن است که از قبل، الگو و ایده استفاده از ریسه ال ای دی را رسم کنید. سپس چسب مورد نظر خود را روی بافت دیوار یا سقف قرار دهید و در نهایت ریسه را به آن متصل کنید. با این کار، محصول شما در تمامی نقاط اتصال خوبی برقرار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید
چگونگی نور پردازی در محیط کار( قسمت دوم )

به کارگیری چسب‌های مخصوص

استفاده از بست سقفی و دیواری

از دیگر محصولاتی که می‌توان در پاسخ سوال چگونه ریسه را به دیوار و سقف وصل کنیم معرفی کرد، بست‌ است. این قطعات به خوبی به دیوار یا سقف متصل می‌شود و امکان ثابت نگه‌داشتن ریسه‌های ال ای دی را درون خود دارد. شما می‌توانید چنین قطعاتی را با کمک پیچ و حتی میخ به دیوار یا سقف متصل کنید.

به جای اینکه از پیچ برای نگه‌داشتن و اتصال ریسه به دیوار و سقف کمک بگیرید، بست‌ها فضایی دارد که چنین امکانی را به کاربر می‌دهد. از این رو، در خیلی از شرایط گزینه بهتری نسبت به استفاده از پیچ محسوب می‌شود. به‌علاوه، نحوه تنظیم ریسه‌ها درون بست‌های این‌چنینی خیلی راحت‌تر از پیچ است.

برند لوپ لایت برای ریسه‌های ال ای دی خود بست‌هایی طراحی کرده که می‌تواند گزینه مناسبی برای چنین کاری باشد. شما می‌توانید در کنار محصولات این برند، بست‌های آن را تهیه کنید و به راحتی ریسه‌ها را به محل دلخواه خود متصل نمایید. نکته قابل توجه آن است که این قطعات بیشتر برای اتصال ریسه‌های ۲۲۰ ولت کارایی دارد.

به کارگیری بست سقفی و دیواری

اتصال ریسه‌های ولتاژ پایین لوپ لایت، پشت چسب دار ۳M

پیش‌تر به این موضوع پرداختیم که یکی از راهکارهای بسیار موثر و بدون آسیب استفاده از چسب‌ است. اما نکته قابل توجه این است که برخی از محصولات ویژگی‌هایی دارد که نیاز به تهیه چسب را برای کاربر برطرف کرده‌ است. ریسه‌های ال ای دی low line لوپ لایت از جمله این محصولات محسوب می‌شود.

شما برای اتصال چنین محصولاتی به دیوار و سقف منزل خود نیازی به هیچ گونه چسب و بستی نخواهید داشت. برند لوپ لایت برای آسایش بیشتر مشتریان خود، از چسب‌های بسیار قوی مارک ۳m در پشت ریسه‌های ال ای دی خود کمک گرفته تا بتواند اتصال آن‌ها به دیوار و سقف را راحت‌تر کند. ناگفته نماند که این محصولات از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید
مطالبی در مورد دلیل روشن نشدن ریسه ال ای دی بعد از نصب

ریسه‌های low line لوپ لایت

کدام روش اتصال بادوام‌تری ایجاد می‌کند؟

دقت داشته باشید که هر کدام از روش‌ها بسته به جنس دیوار و سقف شما گزینه موثری برای اتصال ریسه‌های ال ای دی خواهد بود. با این حال، استفاده از بست برای اتصال ریسه گزینه راحت‌تر و بادوام‌تری محسوب می‌شود. اتصالات چسب ممکن است در گذر زمان و با جذب آلودگی سست شود و مجدا مجبور به تنظیم ریسه‌ها شوید. محصولات Low line نیز با داشتن چسب‌های بسیار قوی، گزینه مناسبی برای شما است و اتصال پایداری‌تری خواهد داشت.

کدام روش اتصال بادوام‌تری ایجاد می‌کند؟

اهمیت اتصال ریسه به دیوار و سقف

تا به اینجای مقاله سعی کردیم به بررسی کامل پاسخ پرسش چگونه ریسه را به دیوار و سقف وصل کنیم بپردازیم. از پیچ گرفته تا بست‌های مختلف و حتی ریسه‌‌های دارای چسب low line، همه و همه از جمله تکنیک‌ها و محصولاتی است که قادر هستید به کمک آن‌ها به هدف خود دست یابید.

اما اهمیت متصل‌کردن ریسه ال ای دی به دیوار یا سقف چیست؟ در واقع شما می‌توانید با این کار، زیبایی دکوارسیون هر فضایی را تا حد زیادی افزایش دهید. به علاوه با توجه به تنوع رنگی که این محصولات دارد، قادر خواهید بود جلوه‌های بصری بسیار شیکی ایجاد کنید. همچنین، امکان ایجاد عمق برای بافت‌های مختلف به کمک ریسه‌ها فراهم است.

دسته بندی > > > مقالات لوپ لایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید