ویژگی ریسه های ال ای دی چیست؟

ویژگی ریسه های ال ای دی چیست؟

فهرست محتوا

ریسه های LED

به طور کلی ریسه های LED (نوارهای نوری LED) به دو نوع اصلی ریسه های ال ای دی انعطاف پذیر و نوارهای نوری LED سخت (غیر انعطاف پذیر) تقسیم بندی می شوند. با این وجود همه ی ریسه های ال ای دی از ریسه های نوری که به وسیله سیم به یکدیگر متصل هستند ساخته شدند. برای مثال می توان از کابل سه سیم تخت ۳/۴ وات در هر متر، کابل چهارسیم تخت (وات/ متر) ۴۸/۶ و کابل پنج سیم (وات/ متر) ۶۴/۸  نام برد. (وات/ متر= W/m) در ادامه به بررسی ویژگی ریسه های ال ای دی سخت و انعطاف پذیر خواهیم پرداخت.

ویژگی ریسه های ال ای دی

  • ریسه LED انعطاف پذیر از FPC به عنوان صفحه مدار مونتاژ و از LED پچ برای مونتاژ استفاده می کند، بنابراین ضخامت محصول مانند ضخامت یک سکه بوده، فضا را اشغال نمی کند. مشخصات اصلی این ریسه طول ۳۰ سانتی متر (با ۱۸ یا ۲۴ ال ای دی) و طول ۵۰ سانتی متر (با ۱۵، ۲۴ یا ۳۰ ال ای دی) یا شبکه نوری نیمه رسانا شامل ۱۵، ۲۴ یا ۳۰ LED می باشد. همچنین ریسه های ۶۰، ۸۰ سانتی متری و انواع دیگر وجود دارند که بسته به کاربری مورد نظر، متفاوت هستند. به علاوه، مشتری می تواند بر اساس دلخواه خود و بدون نگرانی از ایجاد تغییر در میزان روشنایی (لومینسانس) نوار، آنها را کوتاه یا بلند کند. ماده FPC نرم است، می‌تواند به راحتی خم شده، شکل بپذیرد و بپیچد. علاوه بر این FPC توانایی جابجایی و کشش در فضای سه بعدی و بدون ایجاد شکستی را دارد. این ویژگی موجب شده ریسه های LED برای استفاده در فضاهای نامنظم و باریک مناسب بوده، توانایی خم شدن و پیچیدن به میزان دلخواه به خصوص برای انواع طراحی های مختلف تبلیغاتی را داشته باشند.
    • نوار سخت ال ای دی از تخته پی سی وی، ال ای دی با پچ LED و ال ای دی اتصال مستقیم مونتاژ شده است. اجزای مختلف نامبرده بسته به نیاز مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مزایای اصلی این نوع LED ها نصب و تعمیر آسان آنها می‌باشد. از سوی دیگر این نوع ریسه ها قابلیت خم شدن و بنابراین نصب در هر فضایی را ندارند. ریسه های LED سخت پچ، در انواع مختلف مانند ۱۸، ۲۴، ۳۰، ۳۶ و ۴۰ ال ای دی موجود هستند. همچنین انواع ۱۸، ۲۴، ۳۶ و ۴۸ می توانند با پریز مستقیم ال ای دی ارائه شوند. ریسه های ال ای دی سخت دارای انواع جلویی و جانبی هستند که نوع جانبی با عنوان لامپ گریت وال نیز شناخته می شود.

     مشخصات محصول:

    1. سخت است و می تواند مانند واکی تاکی حلقه شود.
    2. قابل برش و گسترش است.
    3. حباب لامپ و بخش دسترسی به ریسه کاملا با پلاستیک انعطاف پذیر، عایق و ضد آب پوشیده شده است. )از بیمه استفاده کنید.(
    4. دارای مقاومت کامل در برابر تغییرات آب و هوایی
    5. به آسانی شکسته نمی شود و عمر طولانی دارد.

    ۶٫ تولید انواع گرافیک، متن و سایر مدل ها به وسیله ریسه LED آسان است. برای تزئین و ایجاد روشنایی به منظور دید بهتر اشیا در دست ساخت، پل ها، مسیرها، باغ ها، حیاط ها، طبقات، پنل های نقاشی شده، مبلمان، اتوبوس، دریاچه، اعماق آب، پوستر، صفحه گیره، علائم و غیره از این ریسه ها استفاده می شود.

بیشتر بخوانید
خرید ریسه شلنگی با کیفیت تولید ایران

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست