رابطه پاور ساپلای ( منبع تغذیه ) با ریسه LED

رابطه پاور ساپلای ( منبع تغذیه ) با ریسه LED

رابطه پاور ساپلای ( منبع تغذیه ) با ریسه LED

LED ها از انواع روشنایی هایی است که به سبب کم مصرف بودن و داشتن عمر طولانی در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. همچنین این لامپ های روشنایی حجم بسیار کوچکی دارند و همین موضوع باعث شده است که بتوان از آن ها در موارد تزئینی و … نیز استفاده کرد. انواع ریسه های LED از این نوع می باشد. اما سوال اصلی اینجاست، آیا رابطه پاور ساپلای با ریسه LED می دانید؟ روی بهتر سوال این است که چگونه می توانیم منبع تغذیه مناسبی برای ریسه LED خود انتخاب کنیم؟

در بازار عمدتا از منبع ولتاژ ۱۲V استفاده می کنند. این منبع ولتاژ بسیار پرکاربرد و البته برای انواع گسترده ای از ریسه های LED کاربرد دارد. اما برای پاسخ به سوال بالا باید به یک نکته بسیار مهم توجه کرد.

ما می توانیم بر اساس نوع جریان و اندازه LED ها و چند فاکتور دیگر، دو نوع مصرف انرژی را برای ریسه های LED در نظر بگیریم. در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت. بر اساس این اطلاعات می توان پاور ساپلای یا همان منبع تغذیه مناسبی برای هر نوع ریسه LED مشخص کرد.

پاور ساپلای بر اساس مصرف با ولتاژ ثابت

در این نوع از منبع های تغذیه میزان روشنایی و کیفیت آن به تغییر ولتاژ وابسته است. در کلام ساده تر در صورتی که شما بخواهید بر اساس منبع تغذیه ولتاژ ثابت از ریسه LED خود استفاده کنید، باید مراقب تغییر ولتاژ آن باشید. بر اساس همین ویژگی می توان قدرت روشنایی را با استفاده از مقاومت های ولتاژ تغییر داد. در واقع استفاده از مقاومت در تغییر ولتاژ یکی از راهکارهایی است که در این نوع منبع تغذیه می تواند قدرت نور را تغییر دهد. این کار برای داشتن ریسه ای با توانایی تغییر قدرت نور اهمیت بالایی دارد.

بیشتر بخوانید
نحوه نصب نوارهای نور LED روی قایق

نکته مهم در مورد این نوع منبع تغذیه این است که مدار ریسه در این حالت می تواند باز باشد و این موضوع برای ولتاژ ثابت اهمیتی ندارد. اما شما نمی توانید از اتصال کوتاه در مدار استفاده کنید. این کار می تواند موجب قطع شدن کل مدار شود. همچنین توجه داشته باشید که این مدار را ولتاژ ثابت می گویند زیرا ولتاژ ورودی با ولتاژ خروجی تقریبا برابر است، اما جریان ورودی با خروجی بر اساس نوع مصرف می تواند متغیر باشد.

پاور ساپلای بر اساس مصرف جریان ثابت

در این نوع منبع تغذیه بر اساس حداکثر جریان تعداد ال ای دی های مصرفی در ریسه مشخص می شود. بر خلاف ولتاژ ثابت، در منبع جریان ثابت و پایدار شما می توانید از اتصال کوتاه استفاده کنید اما دقت کنید که عملا نمی توانید مدار باز در سیستم داشته باشید. در این نوع پاور ساپلای جریان ورودی با استفاده از مقاومت قابل کنترل است و در واقع فرمان اصلی را تغییر جریان صادر می کند. در این حالت جریان ورودی با جریان خروجی برابر نیست و در مورد ولتاژ نیز نمی توان با قطعیت گفت که آیا ولتاژ ورودی با خروجی برابر است یا خیر.

دسته بندی > > > مقالات لوپ لایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید