نحوه استفاده از ریسه های روشنایی LED در اتاق های مختلف خانه

ریسه نوری در صفحه نمایش

با ظهور فناوری نوآورانه و کم مصرف روشنایی LED، صاحبان خانه می توانند در هر گوشه تاریک خانه خود یک فضای روشنایی منحصر به فرد ایجاد کنند. در چند سال گذشته، فناوری های جدیدی به ریسه های نوری اضافه شده است. از جمله، کنترل روشنایی، روشنایی هوشمند و حتی ریسه LED فرمان صوتی. فناوری روشنایی هوشمند سطح کاملاً جدیدی از کنترل نور برای صاحبان خانه را فراهم می کند. اکنون، صاحبان خانه ریسه های نوری را جایگزین لامپ های رشته ای می کنند. ریسه های نوری LED در یک زمان فقط برای روشنایی نقطه ای و تزئینی استفاده می شدند. با این حال، از آنجا که دیودهای ساطع کننده نور باعث افزایش درخشندگی می شوند، ریسه های نوری LED می توانند طیف گسترده ای از ایده های نور محرک و جلب توجه را در سراسر خانه ارائه دهند.

فهرست محتوا

ریسه روشنایی LED چیست؟

ریسه نوری LED به دلیل شکل نازک و طولانی آن به عنوان “نوار” یا “نوار” LED نیز شناخته می شوند. آن ها معمولاً دارای پشتی چسبی هستند که به آنها امکان می دهد در مکان های صعب العبور که برای لامپ های معمولی امکان پذیر نیست، قرار گیرند. این ریسه ها از صفحات مدار انعطاف پذیر تشکیل شده اند که دارای یک سری دیودهای تابش نور نصب شده روی سطح هستند (که به آنها LED SMD نیز گفته می شود). در گذشته، از این ریسه ها بیشتر برای تزئین استفاه می شد.

امروزه، فناوری پیشرفته نورپردازی می تواند به ریسه های نوری LED اجازه دهد به عنوان منبع اصلی روشنایی در یک خانه عمل کنند. نمونه هایی از این موارد شامل روشنایی با کارایی بالا، جایگزینی وسایل روشنایی فلورسنت و هالوژن و حتی رشد گیاهان در گلخانه های داخلی است. گوشه ای تاریک از پیشخوان آشپزخانه خود را تصور کنید که در کنار یخچال و کابینت شما پنهان شده باشد. قرار دادن یک لامپ هالوژن کوچک برای روشن کردن آن گوشه به نصب الکتریکی گسترده (و گران) احتیاج دارد. از طرف دیگر، یک ریسه نوری LED با پشتی چسبان به راحتی در زیر کابینت یا در امتداد لبه دیوار نصب می شود. با این کار یک راه حل روشنایی خلاقانه و شیک ایجاد می شود که منطقه ای از آشپزخانه شما را زنده کند.

بیشتر بخوانید
نکاتی در مورد توان ریسه ال ای دی

آشپزخانه

 

ریسه نوری در اشپزخانه
ریسه نوری در اشپزخانه

بسیاری از آشپزخانه ها کابینت هایی دارند که به سقف نمی رسند. آن فضای بالای کابینت ها اغلب هدر می رود. افزودن برخی از چراغ های نواری LED ساده به آن محوطه تاریک می تواند علاقه شما را به سقف جلب کند. همچنین، جزئیات معماری مانند قالب منحصر به فرد را برجسته کند. نور زیر کابینت همچنین به منظور گسترش فضای کار آماده سازی آشپزی و گسترش فضای آشپزخانه شما است.

هال

ریسه های روشنایی LED در هر دو محیط داخلی و خارجی مناسب هستند. نوار چسب می تواند تقریباً به هر نوع سطحی بچسبد. اگر ریسه LED قرار است به طور مداوم با آب، رطوبت یا گرد و غبار در تماس باشد، ریسه های نوری با برچسب را برای استفاده در فضای باز انتخاب کنید. این ریسه ها دارای درجه بندی محیطی IP65 یا IP68 هستند. به این معنی که یا در برابر گرد و غبار و در برابر آب مقاوم هستند و یا ضد گرد و غبار یا ضد آب هستند. ریسه های روشنایی LED مزایای قابل توجهی برای راه حل های ابتکاری نورپردازی در منزل ارائه می دهند. با این حال، دانستن چگونگی استفاده از آنها برای به حداکثر رساندن توانایی هایشان کمی پیچیده است. در این مقاله، ما چند ایده طراحی ساده برای ریسه های روشنایی LED در چندین منطقه مختلف از خانه ارائه می دهیم.

 

ریسه نوری در هال
ریسه نوری در هال

یک روش عالی برای جلب توجه به عکس های خانوادگی یا سایر کارهای هنری که به دیوارهای اتاق نشیمن شما آویزان است، افزودن برخی از ریسه های نوری LED به پشت قاب است. این نور باعث افزایش توجهات به عکس ها و کارهای هنری شما می شود. در عین حال، به مناطقی از دیوارهای شما که معمولاً تاریک تر از وسط اتاق هستند، روشنایی اضافه می کند.

بیشتر بخوانید
نحوه اتصال چند ال ای دی به یکدیگر

اتاق سرگرمی

ریسه های نواری LED باعث می شود یک اتاق سرگرمی مانند یک بازی واقعی شبیه سازی شود. برای کمی قابلیت بیشتر، برخی از ریسه های LED را به دور مبل یا صندلی اضافه کنید. هنگام تماشای فیلم در تاریکی و بدون قطع شدن احساس سینما، به شما نور مناسب می دهد.

نور پس زمینه تلویزیون و کامپیوتر

ریسه های روشنایی LED همچنین می توانند برای نور پس زمینه صفحه نمایش تلویزیون یا کامپیوتر شما استفاده شوند. این یک روش آسان برای بهبود تجربه مشاهده صفحه نمایش شما بدون سرمایه گذاری هزاران دلار برای یک تلویزیون هوشمند جدید است. روشنایی بایاس ریسه led امکان وضوح بیشتر تصاویر و کنتراست رنگ را فراهم می کند. همچنین نور محیطی زیبایی را به محیط اطراف شما می تاباند.

پله ها

ریسه های روشنایی LED را می توان روی پله های داخلی نصب کرد. این نور محیط نه تنها عالی به نظر می رسد، بلکه می تواند به جلوگیری از سقوط نیز کمک کند. این ریسه ها را می توان برای پله های تاریک که به زیرزمین می روند بکار برد.

 

ریسه نوری در پله
ریسه نوری در پله

خرید ریسه روشنایی LED

یکی دیگر از مزایای انتخاب ریسه های روشنایی LED قابلیت انعطاف پذیری آن هاست. ضخامت آن ها به طور کلی نیم اینچ و طول آن ها حداکثر ۱۶ فوت است. خطوط برش در هر یک تا دو اینچ قرار دارند و به شما امکان می دهد اندازه ریسه ها را سفارشی کنید. لامپ های LED جداگانه و ریزی بر روی نوار نصب می شوند که بین ۱۸ تا ۳۶ LED در هر فوت است. قسمت پشتی چسب صفحه مدار انعطاف پذیر باعث می شود که این رسیه ها در هر سطحی حتی سطوح منحنی و ناهموار اعمال شوند. در حالی که ریسه های نوری LED معمولی دارای رنگ های سفید و گرم و سرد هستند، شما می توانید آن ها را در طیف گسترده ای از ترکیبات رنگی بی نظیر پیدا کنید.

بیشتر بخوانید
چرا افت ولتاژ نوار ال ای دی اتفاق می‌افتد؟

ریسه های نوری LED در داخل و خارج از خانه ده ها مورد استفاده دارند. اگر آماده اید تا یک راه حل روشنایی کم مصرف، براق و جذاب به خانه خود اضافه کنید، محصولات لوپ لایت گزینه ای عالی برای شروع هستند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست