تفاوت بین تراشه های LED SMD 3528 و SMD 5050 چیست؟

تفاوت بین تراشه های LED SMD 3528 و SMD 5050 چیست؟

شما اولین کسی نیستید که این سوال رو می پرسید! به عنوان ۲ تا از محبوب ترین گزینه روشنایی LED ما، مشتریان اغلب در مورد شباهت ها و تفاوت های بین LED SMD 3528 و SMD 5050 در ریسه های نوری LED کنجکاو  هستند و از ما در این خصوص سوال می پرسند. در این مقاله دانش پایه ای و اساسی در خصوص این دو نوع ال ای دی، برای اطمینان از انتخاب درست هنگام تصمیم گیری در مورد ریسه ها در پروژه خود خواهید یافت. لازم به ذکر است که این فناوری ها به طور مداوم در حال تغییر هستند و کارایی و روشنایی به طور پیوسته افزایش می یابد. وات، روشنایی و غیره در این مقاله تقریبی بر اساس نوارهای LED تولید شده توسط  لوپ لایت است.

فهرست محتوا

تراشه های ال ای دی SMD 3528:

ریسه ۳۵۲۸ LED با توجه به ابعاد هر تراشه نامگذاری شده است: ۳٫۵×۲٫۸mm. اندازه کوچک تراشه‌های ۳۵۲۸ مهم است، زیرا به تراشه‌ها اجازه می‌دهد تا بسیار نزدیک به هم روی نوارهای LED قرار گیرند تا در مقایسه با نوار LED 5050، جلوه نوری نرم‌تری ایجاد کنند. هر چیپ شامل یک دیود ساطع کننده نور است و از حدود ۰٫۰۸ وات برای تولید تقریبا ۴ لومن استفاده می کند. ۳۵۲۸ برای نورپردازی برجسته و تزئینات عالی هستند، اما معمولاً به عنوان منبع نور اولیه استفاده نمی شوند. آنها معمولاً در برنامه های داخلی خانه مانند روشنایی راه پله، نورپردازی زیر کابینت، نورپردازی رسانه ای و غیره استفاده می شوند! از آنجایی که هر تراشه فقط دارای ۱ دیود ساطع کننده نور است، ۳۵۲۸ ها نوارهای نور تک رنگ هستند. نوارهای نور LED 3528 ما در رنگ های سفید سرد، سفید گرم، قرمز، سبز و آبی موجود است.

بیشتر بخوانید
تاریخچه ی مختصری از ال ای دی

نکته: LED های ۳۵۲۸ مقرون به صرفه ترین راه حل نوار LED ما هستند و همچنان نورپردازی با کیفیت حرفه ای را برای هر پروژه، کسب و کار یا برنامه های خانگی ارائه می دهند!

بسیاری از محصولات تولیدی لوپلایت از سری  ۳۵۲۸  ال ای دی ها استفاده میکنند ،

تراشه های LED SMD 5050:

ریسه ۵۰۵۰ LED نیز با توجه به ابعاد هر تراشه نامگذاری شده است: ۵٫۰×۵٫۰mm. اندازه بزرگتر تراشه ۵۰۵۰ به این معنی است که فاصله آنها از ۳۵۲۸ بیشتر است، اما در واقع نور بیشتری در هر تراشه تولید می کنند. هر چیپ شامل ۳ دیود ساطع کننده نور است و تقریباً ۲۴/۰ وات برای تولید حدود ۱۲ لومن استفاده می کند. از آنجایی که ۵۰۵۰ دارای ۳ دیود ساطع کننده نور است، می توانند در چراغ های نواری تک رنگ یا چند رنگ عرضه شوند. یک تراشه تک رنگ ۵۰۵۰ شامل ۳ دیود هم رنگ است که نور بیشتری نسبت به نوار ۳۵۲۸ مشابه دارد. از طرف دیگر، یک تراشه ۵۰۵۰ چند رنگ شامل ۱ دیود قرمز، ۱ آبی و ۱ دیود سبز است. سپس روشنایی دیودهای جداگانه روی یک تراشه را می توان برای تولید هر رنگی در طیف تنظیم کرد! نوارهای LED چند رنگ ۵۰۵۰ نیاز به استفاده از کنترلر LED RGB دارند. در حالی که چراغ های LED تک رنگ را می توان مستقیماً به منبع برق DC متصل کرد. به عنوان نوارهای LED روشن تر ما، ۵۰۵۰ برای نورپردازی برجسته تر، نورپردازی کار، نورپردازی علامت، عالی هستند و حتی می توانند به عنوان منبع نور اصلی در برخی موارد استفاده شوند.

بیشتر بخوانید
7 ایده برای روشنایی کابینت ها در آشپزخانه

نکته : نوارهای نور LED 5050 روشن ترین راه حل نوار LED ما هستند و قابلیت تغییر رنگ بسیار متنوعی را ارائه می دهند! مدل های ۵۰۵۰ برای جلب توجه به یک تجارت، روشن کردن محل مهمانی، روشن کردن ماشین یا موتور سیکلت شما و خیلی چیزهای دیگر عالی هستند!

امیدواریم این پست به شما در تصمیم گیری میان ن ۳۵۲۸ و ۵۰۵۰ کمک کرده باشد، بنابراین می توانید به آنچه مهم است برسید: پروژه LED خود! نیاز به الهام گرفتن دارید؟

اگر اطلاعات بیشتری در مورد نوارهای خاص، کمک پروژه یا دانش عمومی LED می‌خواهید، برای کمک فنی رایگان به ما در واتساپ پیام ارسال کنید.

دسته بندی > > > مقالات لوپ لایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست