موارد مهم برای تعمیر و نگهداری ریسه های LED

موارد مهم برای تعمیر و نگهداری ریسه های LED

موارد مهم برای تعمیر و نگهداری ریسه های LED

مواردی که باید برای تعمیر و نگهداری ریسه های LED در نظر گرفت:

  1. آنتی استاتیک: از آنجا که LED عنصر حساسی نسبت به الکترواستاتیک است، اگر اقدامات لازم آنتی استاتیک برای تعمیر و نگهداری ریسه های LED انجام نشود، LED می سوزد و در نتیجه هدر می رود. توجه به این نکته ضروری است که آهن لحیم کاری باید از نوع آهن لحیم کاری آنتی استاتیک باشد و پرسنل تعمیر و نگهداری هم باید اقدامات لازم آنتی استاتیک (مثل استفاده از حلقه الکترواستاتیک و یا پوشیدن دستکش آنتی استاتیک، و غیره) را برای نگهداری ریسه های ال ای دی انجام دهند.
  2. تداوم درجه حرارت بالا: LED و FPC دو جزء مهم ریسه های LED هستند که نمی توانند دمای بالا را به صورت مداوم تحمل کنند. اگر FPC در دمای بالا نگهداری شود یا مقدار دمای مقاومت آن بالاتر برود، فیلم پوشش دهنده FPC شروع به جوشیدن می کند و این امر باعث می شود که ریسه های LED پاره شوند. همزمان LED نمی تواند به صورت دائمی دمای بالا را تحمل کند، و در نتیجه وقتی مدتی طولانی، دما بالا باشد، تراشه آن هم می سوزد. بنابراین، موقع نگهداری ریسه های ال ای دی باید از لحیم کاری آهن برای کنترل لحیم کاری آهن استفاده شود تا دما به یک محدوده خاص محدود شود و اصلا نباید آن را تغییر داد. علاوه بر این، حتی اگر هم چنین اتفاقی رخ بدهد، بیشتر از ده ثانیه لازم نخواهد بود که لحیم کاری آهن در قسمت پایینی ال ای دی طول بکشد، اگر زمان آن بیشتر از این مدت شود، احتمال سوختن تراشه ال ای دی وجود دارد.
  3. مدار کوتاه: بسیاری از ریسه های لامپ ال ای دی به خاطر مدار کوتاهی که در قسمت پایین ریسه ها وجود دارد، دچار اشکال می شوند، بنابراین باید قبل از تعمیر و نگهداری ریسه های LED باید علت واقعی خرابی را پیدا کنید. در غیر این صورت اشکال همچنان ادامه پیدا می کند تا موقعی که تراشه ال ای دی دوباره بعد از اینکه به سرعت عوض و فعال می شود، به خاطر جریان مدار کوتاه بشکند. بنابراین قبل از اینکه ال ای دی جدید را جایگزین کنیم، باید علت واقعی به وجود آمدن اشکال را بدانیم تا با بتوانیم با تلاش کمتری، نتیجه بیشتری به دست آوریم.
بیشتر بخوانید
نورپردازی آینه با ریسه نواری
دسته بندی > > > مقالات لوپ لایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست