چگونگی استفاده از درایور قدرت ال ای دی در ریسه های ال ای دی

درایور پنل ال ای دی,درایور ال ای دی چیست, طریقه نصب درایور ال ای دی, قیمت درایور پنل ال ای دی, ساخت درایور ال ای دی, ساخت انواع درایور ال ای دی ,روش تست درایور ال ای دی, آی سی درایور ال ای دی

فهرست محتوا

چگونگی استفاده از درایور قدرت ال ای دی در ریسه های ال ای دی

درایور قدرت ال ای دی در قسمت تراشه LED قرار دارد و برای راه اندازی چراغ LED به کار می رود. منظور از جعبه چراغ، جعبه ای نورانی است که حاوی چند چراغ می باشد، قبلا چراغ ها از لامپ های فلورسنت تشکیل شده بودند، اما در حال حاضر این لامپ ها به لوله ها و ریسه های ال ای دی تغییر کرده اند. در حال حاضر چراغ های ال ای دی بسیار نازک، متداول هستند که ریسه های ال ای دی و یا کمربندهای ال ای دی خوانده می شوند. حال سوال پیش می آید که چگونه درایور قدرت ال ای دی را انتخاب کنیم؟ اجازه دهید، با هم بررسی کنیم.

انتخاب ریسه های نورانی:

چراغ های LED از نظر نرمی، انعطاف نور و اتلاف دما مناسب هستند. ریسه های LED سخت( غیرمنعطف) و ریسه های انعطاف پذیر از نظر قیمت متفاوت هستند. انواع ریسه های LED در سایت لوپلایت موجود می باشد.

انتخاب چراغ های LED با مهره های متفاوت:

معمولا از مهره های ۵۰۵۰، ۳۵۲۸، ۵۸۳۰ در چراغ های ال ای دی استفاده می گردد. مهره ۵۸۳۰ دارای روشنایی بالا و قیمت بسیار بالا می باشد، در واقع این مدل مهره ها، ریسه های نورانی با قیمت بالا و روشنایی عالی می باشند. مهره ۵۰۵۰ برای روشنایی هایی متوسط، عالی می باشد و مهره ۳۵۲۸ در روشنایی های ارزان به کار برده می شود.

مرغوبیت و درجه یک بودن تراشه LED به صورت مستقیم، باعث عمر مفید بیشتر در لامپ های فلورسنت LED و جلوگیری از کاهش نور در چراغ های LED می گردد. در حال حاضر ۸۰ درصد از تراشه های LED در کشور تایوان ساخته می شود. البته بسیاری از تولید کنندگان دیگر نیز وجود دارند که در زمینه تولید تراشه های LED فعالیت دارند. انواع مختلف از تراشه های LED دارای قیمت، روشنایی و کیفیت متفاوت می باشند.

بیشتر بخوانید
بهترین مارک ریسه شلنگی | راهنمای انتخاب بهترین برند ریسه

درایور قدرت ال ای دی در واقع نیروی محرکه LED است که به منزله قلب لامپ های فلورسنت LED است. لامپ های ال ای دی با لوله نوری ضعیف، فقط به مدت چند روز روشن هستند. یک منبع تغذیه خوب LED، باید دارای راندمان بالای ۸۰ درصد، ضریب قدرت بالای ۰٫۹ باشد و از خازن های الکترولیتی با طول عمر بالا در برابر درجه حرارت بیش از حد استفاده گردد. طول عمر این خازن های الکترولیتی بیشتر از ۸۰۰۰ ساعت بوده و قابلیت تحمل دمای تا ۱۰۵ درجه را دارا می باشند. عمر مفید خازن ها بستگی به میزان دمای محیط دارد و هر ۱۰ درجه دمای پایین تر، عمر مفید خازن را دو برابر خواهد کرد.

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست